• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • elims

nästan fullpott då!

på tal om kontaktannonser...har en sparad rolig bild på en sådan i min dator (vet inte hur pass riktigt den är iof men ändå) :

Varken rök eller spritfri!!
    Dragspels-spelande 40-årig ilsken skogsfinne
    söker en centr. lya. Bet. anm finnes.
    End. seriösa svar. T.

• bubele

Sov gott! Nu skall jag krypa till kojs om jag bara kan slita mig från datorn (eller skall jag ta med den in...vadå beroende? Vem? Judetrådsberoende...finns det nån behandling för det tror ni?)

Laila tov än en gång

• Chaia

Den är verkligen beroendeframkallande den här tråden Vi kanske borde skriva en varning i trådstarten

• elims

men aaahh, jag ska ju upp och plugga imorgonbitti ju...MÅSTE i säng jag också!

ja Chaia, tråden startades i eftermiddags och vi är uppe i 125 inlägg redan. Vad pratar vi om här egentligen kan man undra?!

Laila tov!

• tutim

jahopp gonatt på er då *sitter kvar och ser dum ut*

• hot fuss

*gäsp*

morrn morrn tjejer

här har noah hållt låda inatt. sov fr 23-0030. sen vaken o ammas. sen somnade han om o sov en timme o sen upp 0130 o ammas. sov en timme till o sen upp 0230 o ammas o då var han vaken till 0430 då han käkat så mkt så han kräktes massa stackarn.. sen sov han till 0730 o sen dess har han varit vaken.. så mina 4 tim sömn känns lite lite nu. nu sitter han nöjt i babygungan o lyssnar på vågljud min söte lille kille..

• Chaia

kidA

Förstår att du är trött!! Inte lätt när man inte får sova..

Den där gungan från Fischer Price hade vi också. En riktig livräddare! Ett av våra bättre köp faktiskt

Hur mycket vägde Noah när han föddes? (du var ju lite orolig för det..)

Svar på tråden Hey Jude!