• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • tutim

Hejhopp

ser ni pratar bebisvikt - vår räka vägde bara 2930 när han föddes men jisses vilken takt han la på sej! Det gick med ett halvt kilo i veckan nästan och nu väger 8720 Ganska härligt ändå för det var för eländigt hur benig han var, kycklingbenen som man knappt vågade ta i när man skulle byta och klä på
    Hade bara kläder hemma i storlek 50/56 men det var som att släppa ner honom i en konsumkasse - bara huvudet stack upp och knappt det.

ujuj nu måste jag duscha..ha en bra dag alla!

• Hattifnatt

Chaia - jag borde nog testa - vi skulle kanske bli en yster samling kollegor i mitt rum som klappar takten och sjunger

• mayasmama

hej på er allihopa

skall bara säga att min lilla tjej slår er allihopa i födelsevikt hon vägde 4690 och var 54cm lång ....såg exakt ut som en liten buddha .... hon e även född med häftledsluxation och fick därför en skena runt höfter och rygg som vägde 500 gram hon fick ha större storlek på blöjor med en gång och storlek 62 i kläder.....svårt att tro med tanke på att hon idag e väldigt smal och kanske ännu mer med tanke på att jag själv bara e 150 cm lång!!!!! jag var minsta mamman med största barnet på BB......

hoppas faktiskt att nästa blir ngt mindre...... och en sisådär 4 veckor kortare graviditet!!!!

• En helt vanlig mamma

shabbat shalom.

herre min je vad ni skriver, man hinner ju inte med om man jobbar...I alla fall, radhuset vi fatt ar hyres och inget av de jag lankade in pa den forra traden...Detta ar en trea med fram o baksida och altan, gavellgh med forrad pa garden, diskmaskin och mojlighet till tvattmaskin o tumlare...

Inflikar bara ang. Cohen att en vaninna till mig ar sa ledsen for att hennes son ar Cohen, da han bara kan narvara vid hennes begravning och sedan aldrig besoka den igen...vid hennes framtida dodsfall, laaangt fram i tiden...

Coolt att flera har traffats, vad sager ni om en Gbg traff??

come on...

P ar ute med jobbet ikvall sa jag har vin och tankte ga och hyra en film...Mmmmysigt

• marcink

näe vi är inte här för vi har familjemys alla fyra liksom.

• mayasmama

marcink

sjäv sitter jag vid datorn och nadav och maya spelar forboll med en badboll bredvid mig i vardagsrummet, men snart vankas det chips och dipp och vindruvor......

hur mår din lilla familj?

• Hattifnatt

*burp* mätt ochbelåten efter middag med lax och ungnbakad potatis.

Nu skall även jag ha fammiljemys!

• Kiralves

Hoppas alla har en trevlig Sabbat....och hoppas mina tvillingar får för sig att somna snart...skulle vara trevligt med ett glas vin i lugn och ro
    Hur gamla är allas barn...ni som är här just nu altså

• En helt vanlig mamma

hoho, jag har nu hunnit smaka mer an val av mitt rodvin och det smakar gott

Marcink, vad mysigt...hela familjen. Tank att nu ar han har, Noah!!! Stort

Hoppas ni alla har en superb. friday night...

Mayasmamma, han alskar verkligen fotboll, va!?

Svar på tråden Hey Jude!