• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • mayasmama

haha nyb
    känner igen det han här har i försig inte spytt på golvet men har fått hämta spann flera ggr när han varit ute ...de kan säga vad de vill men israeler kan inte hantera spriten på samma sätt som svenskar!!!

tack för tipset om huset, hade faktiskt tänkt fråga dig hur ni fick det, hyra ett hus e ju definitivt ett realisistiskt sätt att kunna få ett hus överhuvudtaget...

hoppas du kom iväg till en sjö...själv skulle jag aldrig få ut min man på ngn längre tur när det e minus 10, han tror på riktigt att han skulle dö!!!..fast jag hade gärna gått en långpromedad underbart vder i gbg idag....

• En helt vanlig mamma

Jo, han ligger fortfarande. jag tog min kara van I poden och gick en svang i tjocktroja och vast, kanns som var!!
    Underbart vader...

Mayasmamma, jo, kolla upp dem. jag har statt i ko i ca 9 manader och fick nu radhuset. jag fick dock hoppa fore nagra andra pga att jag har ringt lite ocksa...Sa, det ar ett ganska bra satt att fa ett litet hus utan att ruinera sig sjalv. Annars kan ni ju prova att annonsera i ex lerums tidningen och liknande om att hyra ett hus. Min kollega bor sa...

fajga, fyy vad ackligt...Tyvarr ar det ju inte saaa ovanligt att man blir drogad pa krogen. galler att ha vanner med sig och stenkoll pa vad man dricker...Tur att det gick bra for dig.

• mayasmama

nyb
    jag här sitter jag och kommer ingen vart ingen vill göra nåt fast nu e det mest maya som inte vill någonstans vill helst vara hemma och leka med grannen har försökt locka henne med att gå till slottskogen och mata ankorna men hon vögrar , vill inte ens åka och hälsa på en veckagammal bebis....

jag e så uttråkad!!!!!

• Monsa

Hallå på er!
    Är så sugen på att åka till Ikea idag men jag vet ju vart det slutar.....med ett nytt soffföverdrag som är aaaalldeles för dyrt

Vill måla nåt här, greja lite
    Det är så spännande nu, verkar som jag inom en snar framtid är redo att köra upp, ojoj, ska jag ha körkort?

Ska sätta mig ner med lite lampor idag, har njutit av att vara lite ledig denna veckan men på måndag är det igång igen, massa plugg och maken börjar jobba, hur ska jag klara mig själv? Haha, det har jag ju gjort innan, varför kommer paniken smygandes då?
    Kram på er allihop och ha en underbar lördag! /M

• En helt vanlig mamma

Mar battre nu efter en givande shoppingrunda...

• ellinorsmamma

New york brud.

grattis till huset!!!

Ja du bor i Gtb så du har stora och många möjligheter till shopping. Du inser inte hur lycklig du är.

Här i vår lilla stad i norrland blir man bara deprimerad av att gå till "stan". 5 minuter så har man gått från ena endan av stan till den andra.

I bland lyckas jag övertala mannen att åka till någon större stad men han som många andra män avskyr affärer.

Älskar att åka till Israel med alla deras härliga underbara köpcentrum. Du vet jag jag menar!

• Monsa

NY, jag behöver nog emd en givande shoppingrunda, köpte såna fina spegelpaljettkuddar i mörk, mörk ceriserosa igår till soffan, vill så gärna ha lite mer glammigt här inne

• En helt vanlig mamma

Joo, shopping gor otroligt nog allting lite battre i alla fall. Sa har vi aven bokat in oss pa bio iorgon, ska se munchen...

Jag handlade 2 trojor, 1 kjol, I parfym, 1 lappglans och tva duntacken...

Monsa, visst ar det kul med lite glam, men jag ar nu mer sugen pa lite jordiga farger, forrutom i klader da...Vill nu ha turkost pa allt, ser snart ut som en teckand figur

Ellinorsmamma, men man blir ju less stora stader ocksa...I NYC akte jag sallan in till manhattan for att shoppa, jag vill ha bra mall och de fanns ju inte i centrum direkt...Jo, Tel Aviv har fin shopping, langtar...
    Se till att boka in dig pa en shoppingweekend nagon gang med en tjejkompis sa stillar man lite av det varsta behovet. Och kom seda ihag att det verkar alltid som om graset ar gronare...men sallan ar det sa!

• ellinorsmamma

Ny brud.

Du har rätt i det. Men i dessa vintertider längtar man lätt bort. Tur att det börjar bli ljust ute nu, våren är alltså inte långt borta. Det är nog det bästa.

Vad håller alla på med nu, eller vad ska ni göra i kväll?

Svar på tråden Hey Jude!