• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Monsa

mayasmama, ja grejar lite så får jag se hur det blir, har inte glömt dig, har bara latat mig lite!

Går igång med mycket kurser på måndag och maken börjar jobba igen så då är det fullt ös, så vill jag ju bli färdig med körkortet med
    Jag brukar klippa grejerna när jag tittar på tv, är ju lite rastlös av mig

Jag tycker vi bor bra till ett mycket bra pris, kanonfint område och så fint med uteplatserna och stort förråd!
    Barnen får dela rum men dom har två fönster där inne så vi delar av med en hylla, perfekt för dom!

Hur lång vill du ha lampan och vilken omkrets?

• mayasmama

delar dina barn rum?
    vi bor på 2 vån i tre vånings hus, halvkaklat badrum, parkett u vardagsrum annars plastmattor, völdigt mkt standard lägenhet. men gården e verkligen ngt extra, har tom vunnit pris för " grönaste gården i stan" helt låst mäste ha en kod för att komma in så barnen kan var ute och leka själva, det e lite som att bo i ett radhusområde inne i stan, fast vill ngn gång bo (mkt) större.....

• Monsa

mayasmama, låter jättefint!
    Härligt när man hittar ett bra ställe att bo på, får väl se lite vad som händer när maken börjar jobba och om han får jobba kvar osv. men vi har tänkt bo här länge i alla fall, kanske kan det bli en flytt men den egentliga meningen med detta jobbet är ju att dom öppnar så msåningom här, så jobba hemåt liksom Finns ju ingen mening med att flytta då
    Jag är så stolt över min man

• tutim

Goafton flickor och pojkar

Hipp hurra fotbollen är slut för ikväll (?) och jag slipper höra sportskrik eka i hela lägenheten..bläh, tänk att man kan va så olika - en sporthatare och en sportfantast.. Mayasmama; du vet väl att imorgon är det en MYCKET VIKTIG match på israelisk tv - urk! Visst var det din man som också gillar fotboll skarpt?

Usch jag tror jag fått ett myggbett på halsen..kan det va möjligt tro.

• Monsa

tutim, avskyr myggor, jag tror dom jäklarna kan överleva vilka förhållanden som helst bara för att få bita mig

Här smaskas det varma hallon med vit blockchoklad och glass till, mums!

• mayasmama

monsa
    jag skall fundera på längd och omkrets..

tutim

han e hemma hos en kompis och tittar fotboll nu för tiden , har en israelisk kompis här som e nybliven singel , har egen lägenhet , så varannan lärdag , när han inte har sin son e min man där och hänger , brukar bli varje söndag oxå faktiskt. e tydligen alltid extra viktiga matcher på söndagar..... men jag har inget emot det oftast, e glad att han har kompisar här och jag har tyckt väldigt mycket om att få vara ensam hemma!!! ( ja dottern e ju hemma men hon sover) plus att jag faktiskt tror att jag utvecklat en allergi mot fotboll, börjar klia liksom

• Monsa

mayasmama, ska du ha den i ett hörn eller över ett bord, tror inte den ska va så stor i diameter, kan tänka mig runt 25cm, eller vad säger du? Jag börjar montera den snart du vet

• tutim

mayasmama

aaah då kanske det är DET som kliar mej på halsen då - fotbollsutlsag ska se om jag kan lura husbandet att det är det jag drabbats av

• Monsa

tutim, älskar ditt uttryck; "husbandet"

• marcink

hejsan tjenare. nu kör linköpingsfamiljen en snabb kvällsdata innan sovdags!

Svar på tråden Hey Jude!