• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • marcink

jo vi hade en rät intensiv dag igår med bb-besök, och både vänner och familj på besök. vi var helt slut när vi till slut gick och la oss, och lovade oss själva att vi skulle ta det lugnt idag.

• Chaia

Det är otroligt vad en hel natts obruten sömn kan göra.. Dottern har oftast sovit bra på nätterna, men nu senaste veckorna har hon sovit väldigt oroligt. Man blir ju en helt annan människa när man får sova!

Vad ska ni alla göra idag? Vi har inget särskilt inplanerat

• marcink

hehe, verkar inte som att någon tänkte data iaf. det tänkte jag försöka göra tills brudarna och grabben börjar tjata :)

• tutim

Morrn morrn på er allesammans

det är en otrolig dag här i ume idag - strålande sol och -5 grader! Kan det bli bättre?

Nu ska vi ut på familjedag, sonen hade sin första riktigt ruttna dag igår då han kravlade ner från vår säng i ett oövervakat ögonblick - jag hänger inte med i hans utveckling, det går för fort! Vände ryggen till i max 30 sekunder vilket räckte, han landade på mage så det gick bra och fick bara en liten bula i pannan men ÄNDÅ. Så nu ska vi ut på nåt kul, vad vet jag inte än men det kommer säkert att involvera mat av nån sort för vår del

Hejhej!

• Chutzpah

Pratade med min mamma igår. Hon hade hört att min kusin i Michigan (från pappas sida.... de har inte särskilt mycket kontakt efter skillsmässan), har 'sagt upp sig' från judendomen och nu läser till präst.

• marcink

chutzpah: det var väl ändå ett nedköp? :(

• En helt vanlig mamma

marcink, watch it!! Man kan ha kul anda...

Vi ska snart pa bio o se MUNCHEN...mar lite kass idag, oroar mig for hyreshuset...jag r ta mig tusan alltid orolig for ngt...Har lite svart att inse att vi haller pa att bli vuxna o bofasta med jobb o hus...*laskigt*...
    Har varit ute i det underbara vadret oxa...

• Hattifnatt

Nyb: skall bli intressant att höra vad ni tycker om filmen, den är ju omtalad men verkar få väldigt varierande omdömen.

• bubele

Nyb: Låter skönt! Jag har legat i soffan och TÄNKT att jag borde gå ut i det vackra vädret istället för att ligga och må illa...fast det hjälpte inte riktigt .

Berätta vad du tyckte om filmen sen. Den har väl fått treor i betyg av de flesta tidningar, tror jag. Skall oxå försöka se den så snart som möjligt.

Nu skall jag ta mig i kragen och promenera ett kvarter ner och köpa lite takeaway-sushi tror jag. Skall bara samla lite kraft först

• mayasmama

åhhhh sushi....... det räcker att jag hör ordet så börjar jag dregla....
    har haft en mysig dag i badhuset men med 100000 andra mnsk oxå. nu när vi kom hem insåg jag att jag av misstag slängt en kasse med mayas ridhjälm i!!!! gick ner i soprummet och rotade en stund, vänder mig om och där står kassen men utan hjälmen i ...nån har tagit den, har satt upp en lapp och hoppas att ngn e så snäll att de lämnar tillbaka den . jag skrev att de få hittelön för den kostade en hel del 600-700 kr!!!

jag blir så trött på att vara så himla tankspridd!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Hey Jude!