• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • marcink

nyb: det är ok, jag har flera vänner som lider av samma lathetssymtom, så jag är van. jag var mest nyfiken :)

• En helt vanlig mamma

Jag ar lat pa alla satt o vis...Skall forsoka anv. den andra datorn mer da den har ett svenskt tangentbord...

• tutim

nyb

njaopp, mest kusinen (Noam), G har mest kontakt med honom. Men nu åker vi ju snart så då kommer vi väl att träffa dom allihopa

Apropå hommos; kotten fick prova sin första slick av det igår, det åkte in och ut ca 10 gånger tills jag slutligen fiskade upp det med en bit papper från underläppen Återstår att se om han blir lika hooked på det som sin pappa..gällande fotboll så tänker jag sätta en gitarr eller vad fanken som helst i händerna på honom så han inte blir sportgalen hehe

• mayasmama

jag har ett tangentbord med hebreiska bokstäver och inga åäö , de finns men på nadra tangenter och det betyder att alla tecken e på andra ställen än vad tangenten säger typ höger paragraf tecken e där det e ett promilletecken....väldigt rörigt men jag börjar vänja mig....

• marcink

man får lära sig att skriva utan att kolla så kvittar det vad som står på tangenterna. mitt tangentbord är väldigt nött på vissa håll (skrivit för mkt) så det ser ut som att jag saknar fem-sex bokstväer. mig gör det inget, men agnes får mkt problem när hon försöker skriva sitt namn. a, s och n är näst intill omöjliga att hitta om man inte vet var de ska vara.

• En helt vanlig mamma

Mayasmamma, precis...Alla de andra teckena har snurrat runt...Har vant mig for mkt vid det amerikanska o blir stalld nar jag ser det svenska, vet faaan inte hur jag ska trycka for att fa fram @...ex.

Tutim, coolt. Ni far halsa fran oss da...Vi aker ner i sommar, kanns som evigheter tills dess...

• En helt vanlig mamma

aaah, nu ger jag mig nog...P spelar lite x box, men jag langtar efter mitt nya duntacke

• marcink

och vi ska krypa till kojs. det har varit en intensiv dag idag, och vi har ingen dygnsrytm alls numera. iofs hade vi inte det tidigare heller, men nu är den lite mer organiserat kaotisk.

Svar på tråden Hey Jude!