• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • En helt vanlig mamma

wedding crashers var ju lite halvtragisk....men ganska bra

Jag vill ga pa brollop NU!! Min syster skall gifta sig i sommar, men det ar sa lange till sommaren...buhu...

Annars, vad hander??

• En helt vanlig mamma

hallojsan dra borta i Linkoping...

HUr mar mamma o sonen?

• En helt vanlig mamma

dar ska det ju sta...eller där

• hot fuss

mamma är lite tjutfärdig. amningshormoner kombinerat m trötthet tror jag....
    noah mår toppen men är lite trött idag.. så det blir väl en sån där härlig helnatt igen

• mayasmama

monsa
    tänkte nog ha lampam i ett hörn den på inreda 35 cm i omkrets och 145 cm lång men de e kanske lite lång.... gär så lång du tyckerkänns rätt!! men smalare upptill än ner till tycker jag så att den liksom"tunnas ut" neråt.....

tutim

det e nog fotbollsklåda.... det ända som hjälper e att du sanerar och får en "fotbolls fri miljö" bara du slipper höra " eze goal" "eze goal!!!!" på en vecka så kanske du klarar dig....

• marcink

nyb: är det av gammal vana som du skriver utan åäö? :) här drog mamma till duschen precis, medan noah har däckat i mitt knä. han trivs rätt bra här så länge han hör knapprandet från datan verkar det som...

• tutim

han är fantastiskt söt och gosig, er lille knodd kidA och marcink

• marcink

tutim: då skulle du se honom in action, mellan sprutbajset och tuttgnället är han ju helt underbar.

• En helt vanlig mamma

Marcink,
    ja, ganska mkt lathet i kombination med att datorn ar inkopt i USA o inte har de svenska markorerna sa staller jag in den pa svenska hittar jag inte igen alla de andra tecknena...

mayasmamma, Mmmm de ar val for gulliga emellanat..spya o fotboll i kombination med hummus

KidA, stackarn...forstar att din kropp ar upp o ner, forhoppningsvis far du sova lite inatt...

Tutim, hur mar din make idag da? Hor ni av Israeli ibland?

Svar på tråden Hey Jude!