• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • mayasmama

ny b
    vad blev det för parfym? åkte också iväg en sväng för att shoppa höll på att dö av uttråkan....tänkte köpa nåt mammaplagg men hittade absolut ingenting, drar mig lite för att köpa det fast jag nog snart blir tvungen....

hur stort e huset föressten och vad e hyran? har ngra bilder?

• elims

har heller inga bra erfarenheter av "pauser", men det betyder inte att det inte kan fungera för andra!

Vilken parfym har du köpt då, nyb?!

• Monsa

elims, nä vi kom på att vi inte skulle få så mycket tid där
    Behöver ju egentligen inte köpa nåt men vill, vill, vill

Ska sätta mig å klippa blommor till en lampa nu Spännande!

Imorrn hoppas jag på lite mer övningskörning och sen är vi bjudna på fika hos en jättetrevlig tjej som jag träffade via fl. Ska köpa hennes religionsbok med
    Hon har precis flyttat till en ny lägenhet så jag tänkte hitta på något att ge bort till henne, älskar att ge bort presenter!

• En helt vanlig mamma

Vad bra att filmen ar bra, vill glo pa ngt lattsamt...
    Parfymen jag kopte blev Curious by Britney Spears...luktar Mmmm

Pavel pratade just med kusinen som bott i England, hon har precis gjort aliya (stavning?) o bor i tel Aviv...

• En helt vanlig mamma

Javisst ja...

3:an ar 72 m2 tror jag och kommer i total hyra hamna mellan 6000-6500...Dyrare an vi bor nu, men ett billigare alt. an att KOPA ngt...

• bubele

Ha en bra kväll alla! Själv skall jag fortsätta svära högljutt över att jag bara får på mig ett par av mina snygg jeans och knappt ens dem .

Håller helt med om pauser. Fast vi bestämde att det inte var nån paus utan helt slut och är överens om att det inte skulle gå att fortsätta på samma, i så fall måste man börja på något nytt. Lättare sagt än gjort, det är därför vi båda inte vet. Fast nu när vi inte ses längtar jag ju....

• mayasmama

ny b
    vi bor i en trea nu på 73,5 och har en hyra på 5800 så det e ju i stort sett samma...fast vi behöver ju ha en fyra ....

• bubele

Nyb: Vi betalar 7000 för vår trea. Iofs mitt i stan men ändå inte billigt. Den är inte i jättebra skick heller men det får man väl ta för läget... Sen är det ju inte svårt att byta den til två mindre om det skulle bli aktuellt. Vår alltså.

Svar på tråden Hey Jude!