• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • En helt vanlig mamma

visst ar det roligt att hanga lost finansiellt?? Har varit urbota fattig den stortsa delen av mitt vuxna liv, roligare kan man ju ha det

Har nu tryckt i mig tva!!! chokladbollar och 2 glas mjolk!!!

• marcink

här duschar therese, noah vilar i min famn (han vägrar sova någon annanstans just, så om jag vill data är det enda möjligheten) och agge var precis uppe och gick i sömnen. snart är det big brother!

• Monsa

Jag startade tråden igår och 172 inlägg redan!!! Ni är för goa!

NY, har ni fått tag i ett radhus?

• Monsa

Ok, undrar om vi ska lägga till en kommentar i starten om att man får göra max tre inlägg om dagen massa att läsa igenom ju!
    Jätteroligt att ni skriver så mycket, detta är bara bästa tråden!

Sen ska jag ge credit till min man för det var han som kom på namnet och inte jag

mayasmama, jag kände lillen tidigt i magen. Vi var på ul v. 18+ något och jag kände klart och tydligt att han rörde sig och såg det samtidigt och hade kännt honom i några veckor. Det brukar vara så med andra att man känner dom mer och så tror jag det beror på hur starka dom själva är.
    När killen kom ut så var han jättestark i nacken och höll upp huvudet, på skötbordet rullade han, när han var 3,5 mån så ålade han på rygg
    Bm kunde knappt tro det

KidA, jag kände mig med så skyldig inför tjejjan när vi fick den lille men låt henne bara va med så mycket som möjligt och så kanske marcink kan va med henne extra mycket. Ni kanske med kan ta en heldag så småningom då du kanske kan pumpa ut lite om du tycker det är ok.
    Bebisar tar tid men vi tänkte så att det var allas bebis och så känner nog ni och hon med så det kommer bli jättebra ska du se.

• mayasmama

jaha då då var det lör morgon och jag e uppe.... fast idag gör det inte så mkt för jag sommnade kl 10 igår så när maya väckte mig 8 i morse känndes det helt ok att gå upp...

har mitt livs första chamim i ugnen ska bli spännade att se om den e ätbar...

senare idag skall jag prova att göra falafel, nån som har ngra tips?? ja ja menarar när ni vaknat.....

solen tittat fram och känns som om det blir en sköön lördag.....

boker tov!!!!

• Chutzpah

BOKIA TOV!

Här är ni nu då! Vad hände med den gamla tråden?

Vad ni är flitiga skribenter allihopa!

• mayasmama

den gamla tråden stängs idag tror jag det e.
    så monsa startade denna nya för ett par dar sen......bästa namnet på FL ..tror jag!!

• Chutzpah

Jag med! Vilket bra namn på tråden! Hej Jude! Jag bara skrattade glatt.

• mayasmama

sitter och stirrar mig blind på hus jag ändå inte har råd att köpa...knäppt eller hur??

Svar på tråden Hey Jude!