• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • hot fuss

nyb

det känns bra. jag tjurar bara jag tänker på honom liksom.. sååå underbar är han. ont har jag men det börjar bli bättre. längtar efter den dagen man kan gå på toa utan att det svider o sticks o har sig.. men det kommer väl jag fick ju världens sötaste bebis för det liksom..
    agnes o marcin mår bra de med..hoppas jag. jag hinner inte m dem ordentligt känner jag. idag har iofs varit bättre. men annars så ammar jag mest o däremellan så sover jag eller försöker göra ngn nytta här hemma oxå..

• En helt vanlig mamma

sa bra...forstar er, han ser alldeles uderbar ut...Jag sitter nu i min viniga dimma och smaler at insikten att jag heller pa att bli vuxen., jag VILL ha barn och ett litet hus...i alla fall mestadels....

shabbat shalom by the way

• marcink

hyrt ett radhus, men det är ett RADHUS! :)

• hot fuss

jag vill oxå hyra ett hus.. eller köpa helst.. marcink: bli rik o köp mig ett snela!

• marcink

kida: jag lovar jag ska, jag ska ju bli företagare!

• En helt vanlig mamma

My God, hade vi kopt hade jag nu legat dod har pa kuppen!!

Att lamna staden oc var andrahands lgh med mobler kanns ambitiost nog...Jag har arligt lite nojja for att bli "fast", vet dock inte i vad men jag ar sa radd att jag ska vakna en dag och sa var livet over...Har dock inte till fullo insett att livet inte behpver kanstas av nya lander, kulturer och aventyr utan av HYRESRADHUS, kakktungar och karlek

Det lilla huset ar kanonsott, jag ska lagga in bilder nar jag har varit dar o fotat, lovar...Det blir dock dyrare an nu, men sa lange 2 prsoner jobbar ch inte har barn gor det ju inget...

• En helt vanlig mamma

Ar ni sugna pa att kopa ngt?? Ar det dyrt dar uppe med?

• marcink

nyb: vi är fett sugna på att köpa eget, gärna hus, men vi är tyvärr inte monstruöst rika (snarare tvärtom).

Svar på tråden Hey Jude!