Hey Jude!
*favoritiserar*
*favoritiserar*
vi var på barnmorskagruppen i gbg och gjorde köns-ul nu när vi väntade noah. heltrevliga och mycket proffsiga måste jag säga.
sammanträffande deluxe! jag påbörjade faktiskt socionomistudier vid socialhögskolan i sthlm något år innan jag träffade therese. men pga puckad dåvarande och ny kärlek hoppade jag av dem. men lockelsen ligger fortfarande någonstans i bakhuvudet och lurar.
fajga: omskärelse är faktiskt inte aktuellt. dels resonerar jag som du, och dessutom är jag en alldelese utomordentlig jude trots förhud...
fajga: jo, studielusten finns i bakhuvudet. just nu är jag inne på att läsa ihop till en filkand i beteendevetenskap. tyvärr är jag lat, har dålig arbetsmoral och så kom det ett barn ivägen :)
fajga: alltså, jag förstår att omskärelse är väldigt viktigt för många judar, och jag förstår också varför. men samtidigt tycker att det är viktigare att odla identiteten än att göra ett fysiskt ingrepp (även om det i övrigt verkar rätt fördelaktigt).
elims: det är möjligt, jag minns faktiskt inte. jag var rätt körd i huvudet på grund av massa annat då så jag minns inte. :(
elims: näe, jag behöver inte fråga men jag gillar dig ändå! :)
håhåjaja, jag gillar egentligen inte försoning och samförstånd så där överdrivet mycket, men här finns det ju bara bra människor så vad kan man göra om inte hålla med er... :D
nu är det big brother på tv btw, vi hörs senare :)