• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • bubele

God morgon!
    Mayasmama: mmm....falafel . Kanske skall jag oxå göra det? Skall tvätta och städa halva dagen och får besök av min syster som är vegan till lunch. Tänkte bara göra något enkelt, typ couscous och ratatouille men nu blev jag verkligen sugen på falafel.

• bubele

Mayasmama: Angående husen, jag är likadan. Tråkigt att inse att man förmodligen alltid kommer att bo i hyresrätt m tanke på priserna nu...om man vill bo inne i Gbg vill säga. För typ nio år sen hade jag och exsambon möjlighet att köpa en central bostadsrätt vi hyrde i andra hand, en tvåa. Men då tyckte jag att 600 000 var för dyrt. Med facit i hand kan man ju säga att det beslutet inte gjorde att man tillhörde intelligensreserven

• Lise N

Tittar in till Er och säger Shalom!

• tutim

Boker tov allesammans

Ujuj vad kallt det blev idag då, vi som skulle på stan och så är det -13 ute..brr. Solen är då framme iaf, det är ju lite positivt Måste hitta nån liten 30-årspresent och DET är inte lätt, jag är sämst i världen på att köpa presenter.

Mayasmama; jag har egentligen bara ett tips gällande falafel och det är att INTE använda kikärtor på burk - vi testade det en gång det slutade med att vi stod som 4 fågelholkar hemma. När man la i bollarna i oljan så bara försvann dom i tomma intet På slutet var det bara bränt falafelpulver kvar på botten, lite märkligt var det nog.

Nånå, måste rusa ut på stan en sväng, ha en bra shabbat alla

• mayasmama

tutim

i mina kokböcker står det att man skall använda blötlagda kikärter alltså inte kokta överhuvudtaget....så nu har jag haft i blöt sen igår men kanske jag inte hinner göra falafel idag trots allt och då undrar jag om man kan spara kikörterna till i morgon?

• mayasmama

jaha här var det tomt idag......

• En helt vanlig mamma

Goder morgon pa er alla...

Mayasmamma, anmal er pa www.foerbo.se om ni inte redan har gjort det, vi hyr ju radhuset genom dem...De har lgh o radhus/ parhus i grankommunderna till Gbg...

Jag ar sa ARG idag. P kom inrullandes kl 04.00 alldels ackligt full o kl 05.00 vaknar jag av att han spyr pa vagen till toan, sa jag far kliva upp o torka spya o tvatta mattor!! Fyy fan!! Detta ar forsta gangen han kommer hem rykandes o jag har aldrig sett honom spy!!Sjalv har jag gjort det nagra ggr sa jag har inte legitim ratt att vara arg, men ar det anda!!

o fint vader ar det ocksa, nu nar jag inte far ga ut pa isarna

• bubele

NYB: Har du ju visst! Antar att du kanske inte spydde ner mattorna de gånger du mådde dåligt...? Nästan så han borde få gå upp och tvätta dem själv . Själv har jag tvättat nerbajsad badrumsmatta (en av kissarna mådde dåligt), känns oxå sådär lagom kul. Inget att jämföra med ditt dock.. Hoppas du blir på bättre humör snart!

• En helt vanlig mamma

Tack fajga

Kanner mig mest sur for att han nu kommer att ligga i sangen hela dagen och jag som ville aka ut till en sjo...naja, han ska fa ata upp det...Och Nej, jag har aldrig spytt utanfor toaletten...*starkt bedrift, va?*

Stackars lilla kisse. Nog kan jag stada upp efter nagon som ar sjuk, inte nagon som medvetet forgiftat kroppen alldeles for mkt...

• bubele

Haha...har oxå lyckats hålla det på rätt ställen de gånger jag varit dålig. Utom en gång, men då tror jag att någon lagt något i det jag drack när jag var ute för det var riktigt obehagligt, var som om jag var utanför min egen kropp och tittade på och bara kunde registrera det som hände utan att aktivt välja vad jag ville göra..usch. Tur att en snäll taxichaufför körde mig hem trots att jag kräktes i hans bil oxå...fast fick jag snällt betala 500 kr extra för. Men det var det absolut värt, vågar knappt tänka på vad som hänt om jag träffat på "fel" person....

Svar på tråden Hey Jude!