• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Chaia

Aha, såriga bröstvårtor! Alltid lika spännande samtalsämne

Är dygnet fortfarande uppochnervänt hos er? De två veckorna med dottern var totalt kaos.. Hon sov hela dagarna och var vaken hela nätterna Lätt att skratta åt nu, inte så roligt då..

• marcink

vi ska försöka krypa ner nu, men det är just vid den här tiden som noah verkar bli så där konstigt nyfiken. han ligger mest och kikar och kollar läget lite. precis när man hellre vill att han ska sova. och sen sover han timtals i sträck mitt på dagen. crazy shit man.

godnatt!

• marcink

jaha sömntutor. här har vi redan hunnit skicka iväg en stor tös till dagis och varit ute på långpromenad med plutten. vad har ni för er idag?

• Monsa

Hallå på er!

Idag är första dagen vi är själva på jättelänge! Maken började jobba idag så nu kan jag försöka komma in i mina egna rutiner igen
    Börjar mina tre kurser idag med, Religion B, Filosofi och Svenska A, hoppas det går bra!
    Tydligen ska man göra studiebesök i två kyrkor, ett i svenska kyrkan och ett i någon annan. Funderar på att se om man kan besöka en moské eller kanske en synagoga, är det svårt tror ni? Vill ju gärna ställa frågor med.

Idag ska vi ner till bibblan hade jag tänkt och så ska vi göra trolldeg och jobba med bokstaven A

Ha det gott allihop/M

• Hattifnatt

God middag!

Tu B'shevat hade jag ju alldeles glömt bort! Kollade i mitt ex av "To be a Jew" (Chaim Halevi Donin) och där stod det inte så mycket om femton frukter ( för att det är den 15:e i månaden?) men väl att man brde försöka äta johannesbröd, som jag inte riktigt vet vad det är...
    Nåväl, när jag hämtar sonen på dagis blir det till att gå vägen om "turken" och shoppa upp oss på frukt!

Marcin och KidA: hur var natten, sov Noah sött? Och fick ni sova lite också?
    Och får Agnes vara kvar på dagis när hon fått syskon?

• bubele

Hej alla!
    Typiskt nog efter vår sushidiskussion i går så är jag hemma för att jag är magsjuk.... Fast det berodde inte på sushin. Exsambon kom över i går för en pratstund. Mycket trevligt och lite romantiskt hann det bli oxå...innan vi bestämde oss för att köpa pizza. När vi ätit den var det kört sen. Så han ligger i sin lägenhet och jag ligger här....lika dåliga båda två. Berättade för övrigt om judetråden här i går och han tyckte att det lät som om en del av de israeliska sportfantasterna var killar i hans smak . Fast det är klart, inte konstigt att en sådan kommentar kommer från en man som har sagt att den bästa dagen i månaden är den när Offside finns i brevlådan... . Just det, har ungefär 7000 små handdukar med Frölundaloggan hemma oxå, för dem fick man gratis på matcherna förra året och det vore ju synd att slänga sådana souvenirer, de kan vara bra att ta fram. Eller hur det nu var. Och de är nog bara fem, men känns väldigt många .

• hot fuss

hattifnatt

agnes får gå sina 15 timmar i veckan. gratis oxå dessutom eftersom det är garanti för barn över 4(?) att få gå på dagis de timmarna. så det är skönt. hon behöver leka av sig där lite.

noah sov rätt bra... vaknade varannan timme iofs men vi har fått till nattamningen rätt bra så numera kan jag nästan bara hala fram käket så somnar han där vid bröstet o jag kan sova mig genom amningen. skitbra. så jag har fått sova rätt bra iaf.. marcin har nog inte vaknat en enda gång..

Svar på tråden Hey Jude!