• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Hattifnatt

Fajga - bortsett från den trista magsjukan, hur känns det i dag efter att det var lite romantiskt med exsambon, känns det bra tycker du? Det låter ju som om ni hade en trivsam kväll tillsammans.
    ( för det att jag hade erfarenheten att en paus är a slow way to say goodbye betyder ju inte det att det är universellt, menar jag)

• bubele

Hattifnatt: kändes väldigt bra och vi pratade massor oxå, bland annat om hur rädda vi båda är för att vi skall göra ett nytt försök och så funkar inte det ändå. Nu har vi i alla fall bestämt att vi inte skall ha någon kontakt alls på några veckor och fundera vidare. Vårt problem var aldrig att vi bråkade för mycket eller så, utan snarare att vi tog varandra för givna så mycket att kärleken till slut inte fanns där på samma sätt som den skulle ha gjort om vi hade vårdat vår relation. Lätt att vara efterklok, svårt att se när man är mitt i det....

• Hattifnatt

Fajga: bara det faktum att ni kan prata om det, erkänna att ni är rädda för att det inte skall fungera om ni försöker igen (vilket ni kanske båda vill på ett sätt?) gör ju att ni säkert har goda förutsättningar för att hitta varandra igen och då vårda kärleken, eller om inte, att ni kan fatta ett gemensamt sansat beslut om att inte gå vidare, och bibehålla respekten för varandra.

Jag är frånskild och omgift, och min fd man och jag bråkade mycket, men framför att kunde vi (läs:han ) aldrig prata om det konstruktivt och kreativt, och vår skilsmässa var så där lagom kaotiskt och känslosam och upprörd, och utan respekt för varandra och det vi haft som varit bra, vilket jag fortfarande flera år efteråt kan tyckla är sorgligt. Vi hade inga barn tillsammans så vi behöver inte ha någon kontakt heller, men ändå.

KidA: det låter ju som om det börjar ordna sig! Jag har också sovit mig igenom nattamningarna, fungerade väl, ammat båda barnen till närmre ett år och inte varit utvakad och hålögd direkt heller

Nu till dagis och till fruktaffären!

• bubele

KidA: nu har jag spanat på Agnes blogg. Hon är ju hur rolig som helst

• Monsa

Hallojs på er!

Bibblanbesöket lönade sig
    Jag ska nämligen ha sagostunden nästa vecka! Hur kul som helst! Går det bra får man väl fortsätta antar jag, bäst av allt är att jag kan ha barnen med mig!

NY, tips mottages gärna

• mayasmama

hallojs har kommit hem från jobbet och tandläkaren med maya och ytterligare en provisorisk lagning som ersättning för den förra provisoriska lagningen, hon e väldigt rädd och det e skitjobbigt att vara där med henne.....

men jag köpte med mig sushi hem! njuter!

• bubele

Mayasmama: Stackars liten. tandläkare är aldrig kul, inte som vuxen heller. Var köpte du din sushi? Har du nåt favoritställe?

• bubele

Mayasmama:
    Jag gillar kafé Japans. Och det stället som ligger på Kungsgatan, kommer inte ihåg vad det heter riktigt...

• mayasmama

det har öppnat ett nytt ställe i majorna där köpte jag. god sushi men alldeles för små bitar!!!

ja tandläkaren e jobbig, vi har varit jag vet inte hur mnga gånger för hon har dåliga tänder i kombination med en rejäl tandläkarskräck så det e inte lätt..... plus att de vill ha det till att det är jag som misskäter hennse tändfer vilket inte e sant!! visst i början var jag kanske inte jättenoga och hon hatar tandkräm så jag struntade i den men nu sen ngt år har hon elektrisk tandborste, en tandkräm hon accepterar hon äter bara godis på lör ibland fre, lör men det är defintivt roligare att köpa godis än att äta det hon väljer själv att dricka vatten istället för saft för att inte skada sina tänder... men det blir en del småätande eftersom hon e så dålig med maten så e man glad bara man får i henne nåt, flourtabletter äter hon också....ändå får hon hål, jag skätte inte mina tänder så bra som barn och jag hade inte sånna problem!!!
    men vad kan jag göra meer än att sitta där och känna mig som en slarvig morsa....

• Chaia

fajga

Fyyy för matförgiftning! Din stackare Hoppas att du snart känner dig bättre

mayasmama

Tandläkaren är inte rolig! Jag har haft sån tur att få bra tänder (ett hål i hela mitt liv) och en svärmor som är tandläkare

Det har väl med saliven att göra ifall man har lätt att få hål? Hur är det med Mayas pappa, får han lätt hål?

Svar på tråden Hey Jude!