• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • bubele

Nyb: Precis. Men eftersom hon inte vet att jag är magsjuk än och inte ringt i dag måste jag ju ringa och berätta så att hon kan överbeskydda mig lite resten av kvällen

• marcink

fajga: haha, det var värst. det skulle nog slå agnes skröna om att hon är ett ensamt barn eftersom hennes föräldrar är döda, som hon kört några gånger när hon varit mindre och sökt sympati av snälla tanter på stan.

• bubele

Marcink: Haha, hon är företagsam.Lilltjejen jag nämnde här ovan berättade för tanterna om sin elaka mamma som slog henne (elaka mamman var en fantasifigur som bodde i taket fast det visste ju inte tanterna. Min kompis tyckte inte att den grejen var så jättekul heller )

Nu har jag fått lite sympati från mamman så nu skall jag gå och handla lite förnödenheter

• Monsa

Barn säger tossiga grejer ibland! Jag upplyste alla på bussen när jag var liten om mammas gynekologbesök, ja för doktorn skulle titta mamma i härten!...usch skrev jag verkligen det?...skäms nu!

• Nillane

Läser till lärare och undervisar en 7:a om judendomen och nu söker jag febrilt efter musik.Kan någon hjälpa mig

• mayasmama

min kompis bror sa till alla sina kompisar att han inte vågade gå hem för mamma slog honom så hon blev anmäld till soc, och till saken hör att hon e den raraste , bullbakande mamman som finns..... inte så kul...ärendet blev naturligtvis nerlagt men det var jobbigt för mamman...

marcink
    undrade inte alice hur noah kom in i magen? det var därför jag gick och köpte tre olika böcker om saken till maya för hon ville å det bestämdaste veta hur bebisen egentligen hamnade i min mage, och jag kännde att var mkt lättare att läsa en bok än att berätta själv.

• Monsa

Chaia, väntade på att nån skulle hitta en bra länk Ni är så kalasbra!

• marcink

det finns en del på nätet också exempelvis på thepiratebay.org/search.php i övrigt borde ju folk här ha massa antingen på data eller på cd som man kan skicka över?

• bubele

marcink: vad tror du om jakten på nerladdare för att få till stånd en fällande dom så att man kan kolla ipnr etc på annat sätt? Om jag har fattat det rätt så är det riskfritt att ladda ner så länge de fällande domarna bara inneburit böter, eftersom man inte får göra husrannsakan (vilket det väl är jämförbart med att kolla ngns dator) för brott som inte ger fängelse? Men sen hörde jag att man fortfarande "jagar" nerladdare för att få till stånd en fängelsedom och på så sätt ha rätt att spåra fler. Innan jag vet vågar jag inte ladda ner någonting längre, tyvärr. Kan tänka mig att du har massa åsikter om det här men du får gärna hjälpa mig att reda ut hur det ser ut . Om du orkar.

Svar på tråden Hey Jude!