• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • marcink

hattifnatt: jo, jag såg det nu när du skrev det. märkligt. undrar när vi får vår släng av kändis-kabbalah...

• mayasmama

god eftermiddag allihopa är det ngn här?

• Chutzpah

Jag hade ingen aning vad Chabad var för något, tills jag träffade Rabbi Kesselman här i Malmö. Jag hade en beställning för en bröllopstårta som skulle vara strikt koscher, och fick använda köket på judiska församlingen. Han fick ta med mina formar och vissa utensilier osv för att kashra dem innan. Vi pratade en hel del om allt möjligt.... vi har faktiskt bott i samma delstat i USA! I alla fall.... nu svamlar jag.... men han är chabad och berättade vad det var för något. Han förklarade det som ungefär.... han är här för judar angående allt judiskt.. eller något.

Men men... lordy vad jag svamlar idag.

Här är en bild på den koscher tårtan, och en närbild på figurerna som jag modellerade i sockerdeg:

www.ultimatecake.se/bilder/hipp01.jpg
    www.ultimatecake.se/bilder/huppa01b_fig.jpg
    www.ultimatecake.se/bilder/huppa01a_fig.jpg

Hoppas alla har haft en bra dag idag..... det var inte mycket skriverier!

• hot fuss

jag är här mayasmama!

idag har jag legat i 39 graders feber hela dagen. har verkligen mått skit. nu är det bättre igen..

• Chutzpah

Hur är det med den lille, kidA?

• Hattifnatt

KidA: begynnande mjöllkstockning? Det är väl vanligt med en lätt feberepisod när mjölken precis runnit till. Vaddinläggdags
    Stackare!

• mayasmama

kida
    fy vad jobbigt!!! e marcink hemma fortfarande eller jobbar han? hur går det med lille noah ? han e en vecka nu va?

chutzpah

vilken smarrig tårta, såg faktiskt dig i en tårttråd igår och tänkte fråga dig om det är svårt att llära sig att baka sånna fina tårtor, har ju ett caterinföretag och skulle ju inte vara helt fel att kunna erbjuda tårtor oxå...

• hot fuss

chutzpah

jo noah mår finfint. han har varit ute på promis m pappa idag. de har haft lite bonding tror jag. jag låg o frossade imorse så jag pumpade ur o så fick marcin mata honom. o sen var de på promenad. sen däckade de i sängen.. såå söta. nu ligger noah här brevid mig nymatad o alldeles utslagen.

hattifnatt

jo det är väl ngt sånt.. jag fick mjölkstockning häromdagen. men sen jag köpte handpump igår så tycker jag det värsta har släppt. men ändå är febern kvar,,

Svar på tråden Hey Jude!