• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • bubele

Elims
    till och från...vi hade en månad som vi inte sågs alls(det var då jag kollade mitt marknadsvärde och insåg att det var ok men att gräset inte var grönare på andra sidan ), sen bytte vi ju lägenhet igen så att jag bor med katterna för två veckor sen. Sen skulle vi egentligen inte höras på några veckor igen men så kunde jag inte låta bli, så han kom över i söndags och det var väldigt mysigt tills vi blev magsjuka... Har känts väldigt tomt i dag, första alla hjärtans dag på 10 år som jag inte firar med honom.

• bubele

Elims
    Jag tror att vi båda vill men att vi vill ha facit på att det skall funka den här gången och att vi inte skall bli bara kompisar, som det blev de sista åren nu. Fast man kan ju aldrig ha facit utan får bestämma sig att jobba för det ordentligt i så fall. Så oavsett vilket har vi sagt att vi skall gå en omgång i familjeterapi, antingen för att få ett bra avslut eller för att kunna börja om på ett konstruktivt sätt. Ingen av oss är väl sådana som ger upp eller hoppar från ett förhållande till nästa och det känns bra.

• Hattifnatt

Oj oj oj vad ni skriver flitigt
    Själv har jag inte varit inne på tråden sedan typ halv sex, och redan fem sidor sedan dess!!!

Fajga - det låter ju som om din exsambo, i fall ni börjar om, verkligen vill satsa, och göra allt annorlunda och "rätt" den här gången....... Ni får väl se hur det känns de närmaste dagarna, om ni kan vänta till Depeche med att ses igen....
    Och familjeterapi låter väl som en klok ide, att få bättre redskap för vardagen, om ni börjar om igen.

Nyb: diamanter, wow! Här har vi inte gjort någonting speciellt alls i dag, men ingen av oss har någon tradition på Valentin egentligen. Däremot har vi femårig bröllopsdag i mars, och det har maken koll på har jag anat mig till

KidA: hoppas du mår bättre i kväll!

• elims

gahh, blir urloggad från fl hela tiden. seeegt idag!

fajga
    förstår att det känns tomt. kanske behövde ni vara ifrån varandra lite för att inse att ni vill ha/behöver varandra ändå trots allt. Hur länge var ni tillsammans 1a gången då?!

Hattifnatt
    blev det någon frukt igår då?!

• elims

ja, det var länge. förstår att det måste bli rätt den här gången.

du fick mig att fundera nu...undrar själv var jag och min man befinner om 10 år...det är lite läskigt det där, man får ta till alla knep man kan för att få det att fungera. hittills har vi iallafall lyckats lista ut ett par, fastän vi "bara" varit gifta i 2 år...

• bubele

Elims
    hur länge har ni varit tillsammans? Träffades ni genom församlingen på något sätt?
    *frågvis ikväll*

• elims

har känt varandra i 9 år snart, var tillsammans ca 4 år innan vi gifte oss för drygt 2 år sedan. träffades genom vänner!

• tutim

Goafton på er

hoppas alla mår bra!

• bubele

Oj, nu måste jag lägga mig om jag skall orka upp tidigt imorgon. Har ju dessutom lovat en kompis att köra ett bodycombatpass direkt efter jobbet...var får man alla ljusa idéer från?

Ha en bra kväll och sov så gott sen

Svar på tråden Hey Jude!