• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • bubele

Chutzpah
    Blir oxå så ledsen när jag läser sådant, vissa saker ger man sig bara inte på och vandaliserar....

• bubele

Återigen skriver jag konstigheter....menar naturligtvis inte att det är ok att vandalisera annat, bara att det känns så mycket värre om det t ex är en synagoga, kyrka eller moské än om det skulle vara en kontorslokal...ni fattar vad jag menar va?

• elims

åker man runt i polen lite så ser man även en hel del antisemitiskt klotter mm också...vandalism är givetvis ett steg längre, men ändå.

• bubele

Mmm...när jag och syrran var där senast såg vi en hel del. Dessutom började någon kasta sten på oss när vi var i ett minnesmonument i Lodz....

• bubele

Nämen...vad är det med mig i dag? Gjorde ingen smiley där vad jag vet. Rimmar ju ganska illa med tanke på vad jag skrev i meddelandet. Håller uppenbarligen på att bli helt knäpp ....

• bubele

Elims:
    Jag pratar ju med mig själv oxå, fem av sju inlägg på sidan är från mig

• elims

hehe, känner igen syndromet!

ps. det är en fin film på 4:an nu om hur ett liv blir till...

• marcink

fajga: ingen fara, therese ligger i soffan med ett stort täcke om sig och noah på bröstet. :D

• bubele

Måste bara dela med mig av mycket spännande konversation med exsambon över msn nu...vi träffades ju häromdagen och hade riktigt mysigt och lite romantiskt oxå... Tror ni han är allvarlig???

Exsambon:
    Är inte Diamant ett judiskt namn förresten?
    Fajga:
    Jo
    Exsambon:
    Coolt namn, även om jag kanske inte hade velat heta det. Mitt är ju rätt coolt det med
    Fajga:
    Ja jätte
    Exsambon:
    Visst vill du byta om vi gifter oss
    Fajga:
    Haha
    Fajga:
    Först får du fria
    Fajga:
    Sen får jag svara ja till giftermål
    Fajga:
    Och absolut nej till efternamnsbyte
    Exsambon:

Fajga:
    Har du funderingar på frieri om allt löser sig menar du?
    Exsambon:
    Absolut
    Fajga:
    Skojar du?
    Exsambon:
    Nej, varför skulle jag göra det? Klart att jag måste fria nån gång

Svar på tråden Hey Jude!