• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Chaia

Usch och fy för kackerlackor!! Jag mår dåligt av att tänka på dem.. bläää!! Jag hade dött om jag vaknade som du new york brud, med kackerlackor springandes på mig..

Vad irriterande med den där lukten Monsa! Hoppas den försvinner snart!

• Monsa

chaia, ja hoppas det! Som sagt blir det total utrensning och städning när maken kommer hem!

• Monsa

Nu har jag tvättat moppen och hinken och kört en vända med massa gottigt rengöringsmedel, förstår fortfarande inte. Kan man ha döda djur under golvet i en lägenhet? Dum fråga kanske men har någon hört om det någon gång?

• elims

vad brukar ni göra för mat när ni är ensamma hemma och vill att det ska gå fort/inte orkar göra något avancerat? behöver inspiration!

• ellinorsmamma

Ensam hemma *skratt*, det var länge sedan.

Kanske kan man göra varma mackor, soppa, sallad eller liknande.

Är du ensam i kväll? Ensam och hungrig???

• elims

jaaa...varma mackor, vilken toppenidé!! åh, vad glad jag blev nu!!

vad är gott att ha på?

Saken är den att jag älskar att laga mat, men inte om det bara är jag som ska äta den, då blir det på sin höjd en tallrik fil. känner noll inspiration att både äta och laga mat när jag är ensam hemma. Tur att man är gift då, annars skulle jag svälta ihjäl!

• ellinorsmamma

Bröd. Tomatsås, tomater, champinjoner, tomater ost. Ta det du har ock kombinera i hop något smarrigt.

En gång tog jag en klick beanaise sås under osten det blev jättegott.
    Pizza krydda är ett måste enligt mig!!!

Svar på tråden Hey Jude!