• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Hattifnatt

Elims:

Det är (nåja) frivilligt - att sitta och äta frukost och läsa GP i lugn och ro har sina poänger!
    Och så är jag hemifrån innan barnen har vaknat, mycket snabbare än när de är vakna....

• elims

Chaia

har skrivit klart och ska ut och lämna in nu...gahhh!

Här är en som LÄNGTAR till helgen!

• Chaia

elims

Men vad skönt!! Det är ju alltid lite läskigt precis innan man lämnar in, men när det är gjort... en härlig känsla

ingen matlagning för dig ikväll då?

• elims

Chaia

nope ingen matlagning för mig ikväll, bara matätning!

men du har ikväll, eller hur?! ni ska väl vara hos er imorgon... Undrar vad ska du laga för spännande?!

• Hattifnatt

Elims - grattis till inlämning! (av vad, uppsats? om vad?)
    Alltid skönt att lämna ifrån sig någonting man har slitit med, känna att " nu för det vara bra"
    Läge att ÄTA, unna dig ett glas gott vin och lägga upp fötterna i soffan

Chaia - några spännande matlagningstips? Behöver nog lite inspiration inför i morgon och helgen, känner jag. Så dela gärna med dig!

• Chaia

Här har matlagningen precis börjat

Har tänkt att försöka mig på kreplach (med sojaköttsfyllning) och vegetarisk "kycklingsoppa"

Fyllda auberginer

Nudelkugel med tofu (recept från "Spice and spirit" )

Morotssallad med spiskummin och citron

Stora vita bönor i örtagårdssås

Challah

Exotisk pannacotta (kokosmjölk och ananas/apelsin)

Har du gjort vegetarisk "kycklingsoppa" någon gång? Vilka grönsaker brukar du använda?

• Chaia

Nej, jag tänkte helt enkelt göra en grönsaksbuljong Vi brukar servera en klar buljong tilsammans med något tillbehör.

• elims

oooooooooh, spice and spirit har kommit!
    Vad tycker du?!!!

allt låter supergott, tar gärna recept. vad fyller du aubeginerna med?

grönsakssoppa gör jag på oftast på: purjo, palsternacka, selleri, liten bit morot, vitlök, potatis (och sötpotatis om jag har det hemma) och persiljekvistar + parve kycklingsoppa (pulver) och peppar. skär grönsakerna och lägger dem i vatten som jag sedan använder i soppan.

Svar på tråden Hey Jude!