• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Chaia

tutim

vad sa prällen då?? Nyfiken

elims

jag använde det här "no egg" och lite olja istället för ägg. Skulle säkert gå bra med t.ex. maizena och olja också.

det känns lite i ryggen efter allt pillande faktiskt, men det är det värt

• tutim

Nja dom pratade lite sådär skämtsamt om huruvida man ska se sej själv som universums medelpunkt osv, det var lite trivsamt och han hade sin egen teori om att gud har fasettögon som en fluga där varje levande ting på jorden har en egen fasett som gud ser just den personen etc med. Så långt var det ok.
    De fortsätter och pratar lite hit och dit och ifall inte detta skulle kunna vara blasfemi (det var ordet de använde) och helt plötsligt säjer prällen; "jaaa tex som på det sättet judarna ser sej själva, som nån sorts utvalt folk..DET är ju inte rätt, kanske såklart att dom är det men bla bla bla" i den stilen.

Reagerade inte på det han sa egentligen utan bara ATT han sa det på det sättet, han sa det med sån avsmak och lät så nedvärderande på nåt sätt att jag verkligen hoppade till.

Ingen otrevlig stämning här bara för det här men jag var bara tvungen att fråga om nån fler hörde det. Blir också lite sur för här är iaf en judinna som inte ser sej som utvald på nåt sätt. Alla är vi ju människor liksom

Nå nå, nog om det.

• elims

ja det är jobbigt att pilla, och så blir man så sur när någon av dem går upp när man kokar dem!

• Monsa

elims, javisst är det den berömda trappen. Det luktar inget där nu i alla fall
    Ungarna älskar utrymmet under, är där så mycket som möjligt, konstigt att alla leksaker blev jätteroliga helt plötsligt. Ska fixa i ordning där ikväll eller imorrn.

Allt bra med er annars?

Inte kul med nickelallergi, har med det men inte så kraftigt som i händerna men det kliar om jag håller pengar iof.

• bubele

Monsa
    nu har jag fått lite hopp igen. Har kollat mobilerna och de är ju i hårdplast, så det är i så fall om färgen på dem fäller ut nickel på nåt sätt (silverfärg). Skall köpa test som finns på apoteket och stryka på. Hoppas hoppas.... Hade varit en sur utgift just nu att köpa en ny mobil .

Trevlig helg förresten!

Jag sitter och väntar på några som skall göra en ventilationskoll i lägenheten, det luktar nämligen skumt här med. Dels i klädkammaren, där jag har fått lägga lavendelpåsar för att överhuvudtaget kunna ha kläder, dels under vasken - fast det luktar inte av mina sopor utan av något annat - dels på toaletten där det också luktar konstigt ibland. Ja, jag vet att det kan lukta konstigt på de flesta toaletter men det här har inte med några kroppsliga företeelser att göra

• Monsa

fajga, jag kämpar med någon lukt från kylskåpet, ska rensa ut allt och dra fram kylskåpet eller så får mannen göra det när jag pluggar , läser en bok nu som jag började med idag och tänkte läsa färdigt den idag med
    Den är väldigt lustig, typ dialog näst intill hela tiden, hoppas den blir bättre snart, har en annan i reserv annars, läser den till min Svenska-kurs.
    Ska försöka få färdigt en del av skolarbetet i helgen då jag ska övningsköra lite nästa vecka och ha sagostunden på biblioteket så det blir fullt upp.

Trevlig helg önskar jag dig och alla andra med!

• En helt vanlig mamma

tjena halla...Men, varst vad era hus luktar....trakigt...
    och nickelellergi ocksa, tycker synd om Fajga...

Jag ar fortf. konstig i skallen efter skakningarna pa sjukan, avskyr dessa kontroller eftersom det gor att jag blir lite yrslig i nagra dar...Sa, jag ska bota det med vitt vin o chilli notter...Kanske borde ata middag ocksa, men det kanns sa tungt...Jag ar trott o kinkig o vill bara sova...

Vantar pa p som ska komma hem snart...Han jobbar over lite eftersom han blev skadad pa jobbet igar o fick ga tidigare,,,Och eftersom han ar revisor var dte en papperskada, han skar sig i OGAT med en rakning...Mmmm, han ar lagomt klantig

• Kiralves

hoppas alla har en trevlig sabbat...jag känner mig lite uttråka tyvärr för min man somnade på soffan klockan 19:00...asocial...så nu sittr jag själv i en snedgarderob och umgås med datorn..tragiskt

• mayasmama

ja då
    då var detlördag och klockan e före 8 och jag e uppe ...fast idag blev det extra tidigt eftersom maya fyller 5 idag hon vaknade redan kl 6 men jag fick henne att ligga en stund till " ok mamma jag låssassover tills du kommer..." men kl 7 var nadav och jag uppe och sjung " ha yom yom a ledet..."
    helt otroligt att det e 5 år sen hon äntligen kom.....

jag sitter här en stund så om ni e vakna kom hit och håll mig sällskap vettja....

• Chutzpah

Hej hej!

Ska iväg till jobbet om en stund, ville bara hälsa. Otroligt vad ni skriver.... om man inte har varit här på 3 dagar så är det hundrafemtieleva nya sidor!

Svar på tråden Hey Jude!