• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Hattifnatt

God morgon!

Här är vi på jobbet minsann, cyklat i snömodden och känner mig hurtig och sund

Fajga - vi är lagom ouppfostrat nyfikna här i vår ände av cyberrymden, hur hade ni det i går

Och så begrundar man en notis i Aftonbladet om att Arla har lovat bojkotta Israel, i syfta att behå¨lla andra kompisar man annars legat illa till hos. Lite oklar över vad det innebär rent praktiskt, (kommer Israels mjölkreserver sina och ingen keso att stå till buds??), men hetsade allt upp mig en aning där....

Nu skall jag sluta se mallig ut över mitt motionspass och jobba lite också!

• marcink

hejsan svejsan. här är jag inne på min sista pappalediga dag, känns lite vemodigt, men den här dagen skulle ju komma förr eller senare så det var bara att skjuta upp det nödvändiga onda.

vi ska strax till... IKEA. tydligen finns det grejjer man måste ha där va. :D

• Hattifnatt

Marcink - jag minns att min man också tyckt det varit jobbigt när de första pappadagarna varit slut, man har ju det så trivsamt hemma tillsammans....
    Med vår dotter hade vi tur, hon föddes tredje december, så med pappadagarna och lite extra semester var han hemma till början av januari, lyxigt och bara såå underbart

Ha det bra på IKEA; där finns allt man verkligen behöver och länge saknat hemma, man har bara inte insett att man behöver det förrän det ligger där i en korg och ser billigt och bra ut

• Chaia

Monsa

Nu är jag lite förvirrad.. "Chaia, vilken bok menar du? Bok till sagostunden eller till Svenskan eller Religionen" Vad har jag sagt?

Hattifnatt

Måste genast leta rätt på den notisen.. Är redan lite upprörd

marcink

Det finns ALLTID något man behöver på IKEA

• ellinorsmamma

Marcink och kidA.

Lille Noah ser ut att likna sin far. Söt liten krabat, hur gammal är han nu, tre veckor?

Kul att åka till IKEA, hoppas att lille Noah njuter lika mycket som ni gör

• ellinorsmamma

Chaia.

Är du färdig med din utbildning?

Om inte vad är det som är kvar?

• Chaia

ellinorsmamma

Jag håller på med mitt examensarbete.. Skulle väl egentligen bli klar ungefär nu, men vi har haft så mycket dagisbaciller här hela hösten, så det dröjer ett bra tag till

• ellinorsmamma

Chaia

Vad skriver du om i examensarbetet? Är det en uppsats?

• Chaia

ellinorsmamma

Jag gör beräkningar för att försöka reda ut hur vissa proteiner interagerar med metalljoner.

Arbetet består av beräkningar, molekylsimuleringar och en uppsats.

• ellinorsmamma

Hann bara läsa halva inlägget innan jag kände hur hjärtverksamheten höjdes radikalt.

Puh det verkar inte lätt, avundas dig verkligen inte.

Själv ska jag "bara" skriva en C-uppsats angående barn och smärtlindring. Den ska vara klar om 1,5 år.

Men tänk vad du ska vara lycklig när du är färdig med det här och kan börja jobba istället.

Svar på tråden Hey Jude!