• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • marcink

ellinorsmamma: tack! jo, folk säger att han är lik mig, men jag tycker nog mig se vissa likheter med mamman också. han är ju vi trots allt... vi ska förresten till att käka här nu, jag och noah. therese är ute och flänger, men vi har lite tar en matlåda. bröstmjölk mmm.

• Chaia

Åh, min man överraskade mig totalt idag!!! Vi åker till London nu på söndag (tre nätter)!! Det ska bli såå roligt

• elims

Chaia

Vad kul!
    firar ni något eller?!

• bubele

Hej alla!
    Vilken aktivitet det har varit på tråden i dag. Jodå, gårdagskvällen var mysig. Och jobbig med samtal om vad som har varit, vad som skall komma osv. Men mest mysig. Och utan magsjuka den här gången
    Nu skall jag utfordra två högljutt jamande katter, sedan baka bröd. Tillbaka senare ikväll.

• bubele

Chaia:
    Spännande! Undrar oxå vad anledningen är *nyfiken*

Marcink och KidA: Stort grattis till lille Noah på tvåveckorsdagen

• Chaia

elims

Nej, ingen speciell anledning. Maken tycker att vi behöver lite semester Ibland överraskar han verkligen! Jag hade ingen aning på att han planerade en resa

• elims

Chaia

Tja vem behöver en speciell anledning egentligen Det är alltid roligt att åka bort, om så bara på några dagar! Har er dotter flugit förrut?

• elims

fajga

Kul att du uppdaterar oss om vad som händer!
    Men var det inte så att ni inte skulle ses på ett tag eller minns jag fel?

• Chaia

Dottern har flugit till London en gång (hon var fyra månader då) och till Nice en gång (i somras), så hon har vanan inne

• elims

Chaia

Vad skönt då. I och för sig är ju inte flygresan till London särskilt lång men ändå, har man en grinig dag så har man! Har ni några speciella planer?!

Svar på tråden Hey Jude!