• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • marcink

elims: han ligger här och tackar och tar emot med ett extra gnäll! vi ska strax iväg till bvc för invägning. får hoppas att vi hittar agnes tills dess, hon är ute på gården och letar grejjer som hennes nya pokemon-fågel kan vilja bygga ett bo av.

• hot fuss

elims

han går tillbaka till jobbet imorrn verkar inte funka att jag tjurar om det.. han tänker jobba ändå *snyftar*

nu ska vi t bvc o mäta o väga noah. lilltjockisen. ska bli spännande att se vad han har gått upp.

• elims

KidA

trist!

Tror ni noah har gått upp mycket? Äter han bra och så?
    Får NI någon sömn?!

• ellinorsmamma

Marcink och kidA

Grattis till två veckors pågen.
    Tycker av de kort jag jag sett att han verkar vara lik sin far. Är han det?

• ellinorsmamma

Min treåring har precis ritat med bläck på tapeterna i vardagsrummet, suck.
    Det finns något som heter bläcksudd, någon som vet om det funkar???

• mayasmama

hej allihopa!!!
    idag har jag äntligen fått göra UL , helt fantastiskt och jag kunde se mkt mer den här gången än med maya , ganska sotr var h*n men det e för jag e redan i vecka 20, allt såg bra ut och nadav försökte förgäves få Bm att tala om vad det var för sort...helt lönlöst hon vögrade men vi fick med oss en bild där man ser två prickar och ett streck ... så nu börjar spekulationerna testiklar och snopp eller äggstockar och livmoder, nadav e säker på att det e en pojk men jag e inte riktigt lika säker, har för mig att tre streck/prickar betyder tjej, hur som helst måste jag kolla upp könet, för nu e jag så nyfiken så jag kolapsar snart.....

• Chaia

ellinorsmamma

Hoppas ni får bort bläckfläckarna! Jag har för mig att jag hade något bläcksudd när jag var liten och att det funkade

mayasmama

Åh, vad roligt med UL Ska ni gå privat på könsbestämmande UL för att få reda på könet? Spännande...

• ellinorsmamma

Mayas mamma

Om du vet hur man lägger ut Ul bilden på Fl så kan vi kanske komma fram till något svar. Det vore ialla fall roligt att se det lilla pyret som simmar omkring i magen.

Chaia

Jag ska ta en tur till Bokia imorgon, där har de de mesta inom papper och dyligt. Måste försöka få bort bläcket från väggen.
    Blev arg och ledsen när jag såg vad sonen hade gjort. Min man kommer hem kl 18.00, trött efter en lång arbetsdag. Tycker mest synd om honom för han kommer också att bli ledsen.

Ja så är det när man har barn. Men ändå har vi varit förskonade. Det här var första gången något sådant hände.

• Monsa

Hattifnatt, det blir Nussekudden och Katten med de blå ögonen.
    Sen ska jag ta en ritsaga om ett lamm, sjunga en liten samlingsång, bäbä vita lamm, har du sett min lille katt och så har jag ju införskaffat mig små resväskor, tre stycken är det som man lägger i varandra. Där ska jag ha ett lamm, en katt och en hund tänkte jag

Ska köra genrep här snart, är så himla trött idag alltså, har vart ute å kört bil idag med, men nu kommer min man jobba en del så jag får se om det blir något körande alls för min del

Svar på tråden Hey Jude!