• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • mayasmama

go morgon på er allihopa.... hoppas ni har det bra i helgen själv hade vi en lyckad födelsedag, bara mina föäldrar och bror igår , barnkalaset får vänta två veckor för mayas bästisar kunde inte komma denna helgen och då ville inte maya ha kalas och nästa helg har jag ju min israeliska buffe...

hon fick en cykel av oss, hon blev jätteglad och cyklar omkring i vardagsrummet nu, eller försöker cykla.... dete inte så stort här....

inga barbisar, det har hon flera stycken så det har jag sagt att nu får hon inga fler.....
    men annars så har hon bara flicksaker, jag har faktist försökt nät hon var liten att ge henne både tågbana och bilar men det har alltid varit dockor som varit grejen och utklädningskläder.... det har hon massvis.. hon e extremt flickig helt enkelt...

• Chutzpah

Hej mayasmamma.... var bor ni? Jag vill så gärna våldsgästa er nästa helg!!!

• mayasmama

vi bor i gbg.... skall göra maten till föräldrafest på dagis, så då får du våldgästa dagis.....

• Monsa

Hallå på er!
    Är lite nervös inför sagostunden på tisdag, får planera lite ikväll och öva och sen göra liten generalrepetition imorrn

Ska handla mig någon fin tröja eller någon slags klänning som man kan ha byxor under tänkte jag, fyller 25 på lördag och då ska jag ha lite fest Blir väl mest mat och prat med goa vänner

Förresten så har vi hittat källan till lukten, den behållaren bakom kylskåpet var full med äckel...bläääää, vi höll på att spy här, nu har vi rensat och tagit medel på allt vi kunde så förhoppningsvis fick vi bort lukten. Usch och fy säger jag bara!
    Har aldrig vart med om det i någon annan lägenhet, aldrig att det blivit så mycket äckligt där.

Ha det gott allihop/M

• Monsa

Måste fråga en annan grej, är det ok om jag frågar grejer om judendomen här eller ska jag göra en ny tråd till det? Nu kommer det lite nya funderingar och så iom. min nya kurs

Hej svejs!

• Chaia

Hej på er allihopa

Här har vi haft en lugn och skön helg. Dottern har varit lite krasslig, så vi har mest myst vid tv:n.. ganska skönt faktiskt

Vad äckligt det där med kylen Monsa! Jag är också väldigt känslig för lukter..

Grattis i efterskott till Maya!!! Buffén börjar närma sig alltså mayasmama.. Hur går det med förberedelserna?

• Monsa

Chaia, känns ju så pinigt men har aldrig vart med om det innan, vi undrar fortfarande om det kan va fel på det, bara att vänta och se, förhoppningsvis blir det bättre

Nä nu ska jag sätta fart på familjen så vi kommer iväg här

• Hattifnatt

Monsa - vilken bok har du valt?
    Mayasmamma - vad skall du ha på buffén, har du bestämt precis eller är det fortfarande lite öppet?

• ellinorsmamma

Monsa.

Det är ju din tråd så fråga på du vet ja!!!

• Chaia

Det är klart du ska fråga Monsa! Någon kan väl alltid svara

Svar på tråden Hey Jude!