Inlägg från: mayasmama |Visa alla inlägg
  • mayasmama

Hey Jude!

okey så det är här vi skall hänga hädanefter.......låter fint....

monsa
    de allra grövsta skämt om förinttelsen har jag faktiskt hört ifrån min egen man ...fruktansvärt med tanke på att hans egen mormor satt i auswitch...men det e lite typiskt israeler .... de har en ganska sjuk humor och karikatyrer förekommer ganska ofta där, men det e kanske ett sätt för dem att bearbeta..... och på nåt sätt så tycker jag att om ngn nödvändgtvis måste göra karikatyer om judar så må det vara judarna själv!!!!

nu till nåt helst annat......jag har kännt bebis i magen ganska länge nu och mkt!! läste igår att i vecka 20 kan man börja känna fosterrörelser....jag e i vecka 19!!! och läste också att bebis e ungefär 20 cm lång men jag känner rörelser på både vänster, höger upp och ner i magen ungefär samtidigt!!!!! så nu undrar jag igen hur mnga bebisar som egentligen finns där och hur länge jag egentligen har varit gravid!!!!!!!

behövde bara ventilire mig lite....... e lite orolig....

• mayasmama

elims och chaia

nu blir jag nyfiken ....har ni träffats???

• mayasmama

fajga

e du lärare eller vad jobbar du med?

• mayasmama

chaia

har inte gjort UL ännu!! väldigt sent tycker jag men vi skall dit 20 feb kommer då vara i vecka 20 plus 3..... har sagt länge att jag skall kontakta en privat BM men det har bar ai blitt av....svårt att få tummen ur har jag....

• mayasmama

hej på er allihopa

skall bara säga att min lilla tjej slår er allihopa i födelsevikt hon vägde 4690 och var 54cm lång ....såg exakt ut som en liten buddha .... hon e även född med häftledsluxation och fick därför en skena runt höfter och rygg som vägde 500 gram hon fick ha större storlek på blöjor med en gång och storlek 62 i kläder.....svårt att tro med tanke på att hon idag e väldigt smal och kanske ännu mer med tanke på att jag själv bara e 150 cm lång!!!!! jag var minsta mamman med största barnet på BB......

hoppas faktiskt att nästa blir ngt mindre...... och en sisådär 4 veckor kortare graviditet!!!!

• mayasmama

marcink

sjäv sitter jag vid datorn och nadav och maya spelar forboll med en badboll bredvid mig i vardagsrummet, men snart vankas det chips och dipp och vindruvor......

hur mår din lilla familj?

• mayasmama

ny b

älskar e inte riktigt rätt uttryckt ....besatt e mkt mer talande....och det blir värre!!!

när vi träffades var han en långhårig smått hippe, indienälskande "snubbe" nu e han en korthårig fotbollstönt!!!!!!!!!!!!

vad hände?????

• mayasmama

jaha då då var det lör morgon och jag e uppe.... fast idag gör det inte så mkt för jag sommnade kl 10 igår så när maya väckte mig 8 i morse känndes det helt ok att gå upp...

har mitt livs första chamim i ugnen ska bli spännade att se om den e ätbar...

senare idag skall jag prova att göra falafel, nån som har ngra tips?? ja ja menarar när ni vaknat.....

solen tittat fram och känns som om det blir en sköön lördag.....

boker tov!!!!

• mayasmama

den gamla tråden stängs idag tror jag det e.
    så monsa startade denna nya för ett par dar sen......bästa namnet på FL ..tror jag!!

Svar på tråden Hey Jude!