-
-
hattifnatt !!!
jag har oxå läst hebreiska på universitetet här i gbg!!!! fast jag gick bara en termin... det måste ha varit....*tänker* ht 2002 , jag hade nava bergman som lärare och det var sista terminen hon hade grundkurs och det var innan grundkursen blev it baserad, fast det var modern hebreiska.....gick ni kanske då du och fajga???? varje tisdag var det, halvfart... -
ha ivrit shel li lo tov.....ani mevina rak qzat.ve medaberet qzat...
jag tog som sagt bara 10p och tyckte det var för mkt grammatik och för lite tala hebreiska e inne på att ta en koversationskurs som finns på medborgarskolan eller abf eller vart det nu var.... -
hej allihopa
idag e jag helt slut..... tog med kinamat hem...
har börjat med min israeliska buffe jag skall servera i morgon...skall jobba hela dan i morgi'on med och jag börjar faktist känna av att jag e gravid på jobbet..... ryggen tar död på mig på eftermiddagarna...... kommer söka havandeskapspenning i april, om jag har anställt ngn tills dess förståss...... någon som vill ha ett deltidsjobb månne????
välkommen izabelle...... kul med fler gravida.. -
hej alla glada.....
nu e jag på väg till jobbet och skall laga falafel, håll tummarna för mig att maten blir skitlyckad och att jag får massa cateringuppdrag tack vare det.....skulle inte vara fel med lite extra cash....
ha det så hörs vi morgon antagligen..... -
go morgon allihopa...
min buffe blev en dundersucce !!!!!!! alla var verkligen superimpade av min israeliska buffe.... tom israelerna!!! ( min fich tyvärr stanna hemma med maya ) men jag hade gjort alldeles för mkt mat!!!!! jag har hummus för flera veckor nu... och tyvärr håller den inte så länge så det blir till att slänga till slut.....skulle tatt med mig engångsformar så alla kunde ta med sin en doggybag hem men jag glämde dem på jobbet glämde oxå visitkort men har fått lov att sätta upp reklamlappar på alla barnens fack vilket e bra för långt ifrån alla familjer var ju där.....
jag bjöd på:
hummus
thina
falafel
lebaneh
marinerade kronärtskockor
marinerade aubergibeskivor
matbucha
oliver
tomatbakad lax
pitabröd
till dessert:
en cremefraice/vanilj mousse kaka....
men som sagt mat för kanske 45 pers och vi var 27!!!
hade en hel lax sida med mig tillbaka igen . nu skall skriva ner hur mkt jag gjorde och hur mkt jag tyckte varje rätt räckte till. så jag vet sen e det bara hoppas att jag får ngra jobb som ger lite pengar eftersom detta gjorde jag helt utan förtjänst.... -
hattifnatt
jag har ett storkök faktiskt där jag lagar 130 portioner dagismat varje dag , jag har ett caterinföretag men än så länge har jag inte haft ngra riktigt stora privata fester så det e det jag gärna vill ha nu...har hållt på i drygt två år med dagismaten....
solen skiner som bara den här i gbg!!!! det e 10 plusgrader utanför mitt fönster, i solen i och för sig men ändå skall snart sticka ut!!!!! -
hej hopp allihoppa
e det ngn här??? -
jag mår bara finfint!!! e inne i den braiga perioden nu så allt e tipptopp längtar grymt mkt efter min bebis men det kan jag ju inte skynda på...... men det e verkligen ingen liten mage jag har vågar faktiskt inte ens lägga ut magbilder för den e redan enorm....
enligt "de lärda" skall livmodern nu i vecka 21 gå upp till naveln ungefär men på mig går det redan hela vägen upp till bysten!!!!!!!!känner sparkar högt upp och på ul sa bm att jodå bebisen fot låg precis under min bröstkorg..... så frågan e hur det här skall sluta????? -
maya längtar som bara den... men hon tycker det tar vääääääldigt lång tid men hon pratar med magen och säger att hon hör hur det låter gaga och baba ifrån magen har försökt få henne att känna sparkar men så fort hon lägger handen på så slutar sparkarn
jag sa till henne att det e för att bebiseb känner sin storasysters hand och då blir h*n så lugn att h*n somnar.... hon blev väldigt stolt!!!
storleken på barnet e helt normal än så länge men maya var ju enorm så jag förväntar mig en jäätebebis till...... men eftersom jag bara e 1.50 så blir magen automatisk 't större eller den seer större ut helt enkelt och jag har tydligen en högt sittande livmoder?!