Inlägg från: mayasmama |Visa alla inlägg
  • mayasmama

Hey Jude!

magbilder ja...... det här med min mage och stoleken på den e lite känsligt för mig, jag vet att det e löjligt och att jag borde njuta av den men ärligt talat kan jag inte det.....gammal vanlig j`?=vla viktnoja som spökar...... men om jag tar ngt kort jag kan leva med kommer jag lägga ut den....lovar.....

• mayasmama

ja hans sätt att tämka charmade mig enormt när vi träffades men under åren som gått har det oxå drivit mig till vansinne!!!! vi har ett stormigt förhållande kan man väl kalla det men nu ejag fullproppad av mammahormoner och älskar honom kopiöst.....vill bara vara med min lilla familj hela tiden..... helt otroligt hur det kan gå upp och ner ....hela tiden!!!!

tack så mkt för komplimangen om magen ...

• mayasmama

hej allihopa......
    tyvärr blir det inget purimfirande för oss, fick hämta maya på dagis idag för hon hade feber....så hon måste vara hemma i morg hon e lite ledsen , vi hade köpt clowndräkt till henne och hon har längtata efter purin i flera månader så blir hon sjuk....tycker så synd om henne!!!!! har sagt att om hon e bättre om ett par dar skall vi gå på bio hon och jag, då blev hon lite glad igen.....

föressten vi har enats om ett namn!!!!!!! flicknamnet "shira" vad tycker ni?.....fast vi vet ju fortfarande inte om det e en flicka....

var har ni sett billiga resor till israel??? vi har inte bokat ännu och skall åka över pesach....kommer bli dyrt tror jag....e okså lite skeptisk till att resa med min stora mage men samtidigt skönt för mig att komma ifrån jobbet....

välkommen chana!!!!!!!

• mayasmama

hej allihopa!!!!!

har sitter vi med en väldigt febrig maya....ungarna kan verkligen bli som små ugnar.....men nu har hon fått lite alvedon.....

lite olustigt idag med tanke på nyheterna, har på radion hela dan på jobbet ( mitt ända sällskap) och har hört samma nyhey om och om igen....men jag måste säga att jag e inte så förvånad...

hoppas ni alla har en rolig purim.....kanske man kan göra en purim i efterhand???? kanske bjuder in ngra familjer på shabbesmiddag och ber dem klä ut sig????

• mayasmama

hej allihopa..... det känns som detvar evigheter sen jag var här men det har varit en hektisk vecka med sjuk maya , och mannen har varit hemma med henne så ni kan ju tänka er hur mitt hem har sett ut...ialla fall desista dagarna när hon blev lite bättre, i tors var hon feberfri så igår fick hon gå till dagis men igår kväll vid middagen klagar hon ¨på att hon fryser .....visst feber igen!!! känner mig som världens värsta morsa som skickar henne till dagis fast hon nog inte var riktitgt frisk, men torsdagen var helt feberfri och hon hade mått bra på dagis...

grattis i efterskott fajga!!!!!

kida: en sån liten/stor kille du har .....längatar ihjäl mig!!!

dez: välkommen ! du e en "sån" som min egen dotter...judisk pappa och oreligöst uppvuxen mamma , fast jag e väl inne på att konvertera en vacker dag....vår dotter g¨r på judiskt dagis och får en rejäl dos judisk uppväxt, jag tycker det känns väldigt bra eftersom hela hennes pappas släkt bor i israel och jag vill att hon skall känna samhörighet med dem....

boker tov lekolam!!!!! ve yom tov!!!

• mayasmama

ja som vanligt måste jag bräcka er igen...... jag e 1.50 och mannen e 1.85....kan väl tiläggaas att vi aldrig dansat tryckare.....men jag har en kompis som e ca 1.53 och hennes kille e 2.03, de får en del blickar kan jag säga.....

ja hur ska man underhålla nu då? har tittat på film, målat vattenfärger....har lera att ta till om en stund och kanske vi bakar nåt senare....men det blir en lång dag och idag e det ju äntligen lite vårväder ute....

nu e min dotter på sitt rum och njuter av sin senaste passion...shlager!!!! fick melodiefestivalensiva utav mormor häromdan...hon e väldigt söt när hon försöker sjunga med...just nu går BWO på repeat...."one love ohohoh".....jag önskar ni kunde se och framförallt höra henne.....sötnos....

• mayasmama

chaia...

ja jag måste säga att jag skrattar så ögonen tåras av att se henne.....hon e en så teaterapa och lever verkligen sig in i låten vickar på sin lilla rumpa och allt....måste nog skaffa henne en låtsatmikrofon, hon sa för ett tag sen att hon ville ha en då sa ja att när vi var små använde vi hårborstar som mikrofner men se det duger tydligen inte åt dagens ungar....

hur mår din lilla flicka?

jag skall faktiskt ta med maya till läkaren angående hennes mage, hon får så himla ont emmellanåt, typ kramper har provat laktosfria mjölkprodukter men tycker inte jag märkt ngn skillnad....men e inne på att det nog e ngn slags matintolerans...hur märkte ni allergi hos dottern?

• mayasmama

wow monsa!

jag har glömt att säga grattis till körkortet!!! det e verkligen en frihet att ha körkort.....

och viktminskningen.....wow säger jag bara!!! forsätt kämpa!!! jag vill också...men får finna mig i att bara se mig själv växa mer och mer..... men om ca 5-6 mån....då!

• mayasmama

go kväll allihopa!!!! hoppas ni har det bra....
    izabelle: får man göra könsul i v24 i sthlm? här i gbg måste man vänta till vecka 28....jäätesegt jag e så nyfiken....

det blir inget israel för min del!!!!!!
    det funkar inte med jobbet, det är så himla mkt just nu och jag måste fixa en anställd och lite mer kunder innan jag kan slappna av....känns jättetrist dock...jag hade behövt vara ledig men tror jag hade haft svårt att koppla av när det e så mkt jag måste fixa innan bebiseb kommer.....
    antagligen åker sambon och dottern själva, men vi e lite tveksamma till hur det skall gå för henne att vara borta från mig i två veckor, tror ni detgår bra? hon har varit borta från mig själv en vecka förut men aldrig två.....och hon pratar inte speciellt mkt hebreiska fast förstår en hel del.....

• mayasmama

chaia ...

ja jo jag tror ju att det kommer gå bra, de var där själva en vecka förra året och det gick bra det var en kväll hon var ledsen och ville till mamma.....

det blir nog så att vi åker ner till hösten istället och då kan vi förhoppningvis stanna lite längre....

fast jag e ledsen det e jag ...ville ju så gärna , en av mina bästa vänner e ju där oxå ( hon har oxå träffat en israel) och till hösten kommer de ha rest iväg till asien , men jag måste ju tänka på min hälsa oxå ...och israel kommer ju faktiskt finnas kvar...så det får bli en annan gång helt enkelt....

Svar på tråden Hey Jude!