Inlägg från: mayasmama |Visa alla inlägg
  • mayasmama

Hey Jude!

jag kan lova dig att hur mkycket ni än planerar kommer ni ändå att drabbas av panik när du väl blir gravid... och den perfekta tidopunkten att skaffa barn kommer aldrig att infinna sig ändå, det är därför det tar 9(10) månader innan bebisen kommer....så att man åtminstone kan känna sig något sånär färberedd. denna graviditet var planerar för oss men jag hade superångest i början och nadav säger nästan varje dag att han blir skitskraj när han ser min växande mage.... men allt ordnar sig i slutändan ändå!!!!!

purimfirandet e ganska trevligt kanske mest för barnen dock men det e mat och dans och massa glada barn.... fast alldeles för lite alkhol tycker min israel....förra året var det en israel som smugglade in en flaska vodka eftersom man ska dricka på purim....

• mayasmama

du blir inte en bättre mamma för att du syr dina egna gardiner....det e väldigt lätt att fastna i "bullmammaångest" men skti i det helt enkelt.....gillar man att baka med sina barn så gör man det gillar man inte det så går det lika bra med köpta bullar.... jag har haft massa sån ångest för jag gjorde mer sånt med maya när hon var mindre, men då var jag arbetsläs och hade mer tid helt enkelt sen tror jag att det bästa för barnen e att ha en glad, hyfsat utvilad mamma inte en som e superstressad för att hon inte hunnit sy nya gardiner och baka 200 bullar på samma dag.....

• mayasmama

vi vill ju gärna ha fler halvisraeliska barn i gbg...så det e helt av egoistiska skäl jag vill se dig gravid!!!!
    ha en bra dag....

• mayasmama

jag e i vecka 23... tiden går ganska fort faktiskt....

• mayasmama

fajga!!!

nu sover du säkert sött....men det e i alla fall roligt att se att det finns folk som verkligen lever livets glada festardagar......hoppas du hade roligt!!!!!

• mayasmama

fajga......jag håller med ang alkohol och ålder.....nu har ju inte jag druckit på ett tag ,en det e helt omöjligt att få sova...vaknar av sig själv efter bara ett par timmars sömn.... och jag e jämngammal med dig. fylller 32 till sommaren.....och så var det inte för bara några år sen.... då kunde man sova hela dan , innan barn kom in i bilden förståss......men du vet....efter 30 e det bara "downhill" ....

• mayasmama

bättre faktiskt men lite söndagångest......vill inte jobba!!!!

själv då ?
    grattis till bilen!

• mayasmama

kida.....
    jag e så avundsjuk på dig ..... och alla som har en liten bebis hos dem ....jag börjar tröttna redan jag e så nyfiken på vem som buffar och knuffar där inne.....

• mayasmama

ja e i vecka 23 nu....så tiden går ganska fort ändå.... och jag mår ju bra så egentligen inget att klaga på men e så himla nyfiken!!!!

jakten på personal går väl sådär....har ju annons ute nu och tänkte avvakta åtminsone ett par veckor til.... jag vet att massa människor tycker jag e helt galen och att jag borde fixat det här för länge sen....men så här e det alltid med mig....allltid ute i sista minuten men till slut brukar allt ordna sig ändå.....i värsta fall har jag ju stängt hela juli och bebiseb kommer ju antagligen komma med planerat snitt i slutet av juni/början av juli ..... så i absoluta värsta fall fär jag jobba själv i augusti med hjälp av extra personal och min mamma som hjälp så får bebben fälja med, men som sagt jag tror inte att det kommer hända jag kommer hitta ngn som jag kan lite på.... sen bor jag ju på gångavstånd till jobbet så det får nog bli en promenad dit varje dag för att kolla läget...

det ordnar sig......som min man alltid har sagt..." what needs to happen , happens"

Svar på tråden Hey Jude!