Inlägg från: mayasmama |Visa alla inlägg
  • mayasmama

Hey Jude!

hej alla ...

ett stort tack för alla uppmuntrande ord, det värmer.....känner mig dock fortfarande frustrerad på honom, om det nu e så hemskt här så borde han ju se till att tjäna mer pengar så att vi ev kan flytta men istället gör han inget....

sen e jag ledsen för att han inte visar så värst mkt glädje över sim kommande dotter, det kan ju vara en tolkningfråga från min sida dock då jag e helt inne i att vara gravid och det e ju svårt för honom att känna vad jag känner ......

men jag har sagt till honom att efter bebisen kommer måste han ta mer ansvar för sin familj och göra vad han kan för att ge oss ett bättre liv, annars finns det ingen framtid med honom , jag måste tänka på vad för slags liv jag vill ge mina döttrar.....och skall jag fortsätta vara den som försörjer familjen och även sköter den så går jag under.....

• mayasmama

kan inte komma in på ellonorsmamas gästbok...förstår inte varför men när jag går dit finns bara pres och ingas fler ikoner ngn som vet varför det e så?

• mayasmama

nyb... fy va tråkigt med din väns barn....det e ju verkligen en fruktansvärd sjukdom!!!! va läskigt att det föds ytterligare ett barn med det , de säger ju att ung ett barn per år och vad jag har förstått finns det redan två förutom tille. hur länge behöver de vänta innan de vet ? även om det inte e samma variant som tille e det ju ändå en fruktansvärd sjukdom, tänk att inte kunna bli kramad....och inte få krama sitt barn......

jag tänkre på henne.....och dig!!

kram!!!!!!!!!!!!!!

• mayasmama

go eftermiddag allihopa......det e ett underbart väder idag solen strålar.....åhhh va skönt.....ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!!!!

• mayasmama

oj oj oj ny b ...hoppas att det e ett litet frö.....själv blev jag skengravid för ett par år sen när jag träffade en kompis nyfödda och satt med henne i knät hela kvällen.....fick mjölk i tuttarna som fullkomligen rann i flera veckor.....väldigt komiskt, folk trodde inte det var sant.....

allting känns så mycket bättre när det e sol...jag har foglossning -men det gör inget, har insett att jag får sämmre fp än jag väntat-men det gör inget, DET E JU SOL OCH 18 GRADER UTE!!!!!

hoppas det går bra hos din kompis ikväll....

• mayasmama

vet egentligen inte men jag vet att man kan bli gravid flera dagar runt sin äl, både innan och efter...

sen blir jag ju otroligt nyfiken på varför du vill veta detta?????

• mayasmama

gomorgon alla glada...
    här sitter jag uppe med tuppen fast jag inte behöver, maya e på landet med mormor och morfar, men det e bara så soligt att jag inte kunde ligga kvar i sängen...plus att jag somnade på soffan kl 23 igår.....så mkt blev det med den romantiska kvällen utan barn.....

det lutar åt att bebisen får heta Ella istället för Shira, mkt tråkigare med ett så vanligt namn jag vet men jag tycker det e fint och det e ett namn både i sverige och i israel precis som maya, största anledning e att maya kan inte säga R och det finns en risk att hon aldrig kommer lära sig det heller pga sin muskelsjukdom och jag vill inte att hon inte kan uttala sin systers namn rätt, min kompis tycker jag e fånig som tänker så , att det spelar väl ingen roll om maya kallar henne "Shija" men det tycker jag. Vad tycker ni?

• mayasmama

go morgon fajga!!!!

ja mayas muskelsjukdom påverkar all muskelatur, även i ansiktet, hon blir ju dock starkare hela tiden så vi vet inte hur bra hon kommer kunna bli, vi har kontinuerlig kontakt med logoped och hon säger att det e svårt att bedömma hur svag maya e i munnen men att det inte e mkt men att "R" e det ljud som kräver absolut mest muskelstyrka och att det därför e bra att veta att hon kanske aldrig kan lära sig säga det, vilket inte e ett jätteproblem.

nu sist vi var hos läkaren i april så sa han att hon blivit så stark i benen att man nog kan utesluta att det e en muskeldystrofi hon har , vilket var jätteskänt att höra då dystrofi e en allvarlig, nedbrytande sjukdom, men annars så finns det ingen diagnos på henne och vi kommer fortsätta ha kontakt med habilitering så länge det inte finns och det finns en risk att vi aldrig kommer få reda på vad det e....

• mayasmama

.....och go morgon kida!!!!

maharani har jättebra mat , men e lite dyrare än bombay även den som ligger bredvid maharani e ok, king of india heter den tror jag...taj mahal som ligger bredvid den har jag inte provat....

men för min del tror jag att de e ok allihopa och dåliga erfarenheter man har utav olika restauranger e nog bara tillfäligheter....

men en uteservering e ju skönt, det har nog bara maharani i det omrädet tror jag, men det ligger iofs en indisk restaurang till på en tvärgata till långgatorna den har jag aldrig provat.....

men maharani e där vi käper oftast för nadav gillar dem bäst, där har de den starkaste indiska rätten vi har hittat.....

• mayasmama

bombay e förresten inte så litet längre , inte som det var för flera år sen i alla fall inte jättestort dock....maharani har precis flyttat till stärre nybyggda lokaler, jag tror att maharani har rykte om sig att vara en av de bättre indiska restaurangerna, väldigt tjusigt e det i alla fall...

men som sagt var mig spelar ingen som helst roll....jag har ätit mat direkt från gatatn i dehli så jag e härdad....

• mayasmama

vi bor i majorna.....maharani ligger på föststa långatan bombay på andra det finns 4-5 indiska restauranger i samma område!!!!

fajga bor ni månne i linne?

• mayasmama

ja jag e ju en enorm picknick entusiast!!!!!!!! vi brukar ha seriösa picknickar i slottskogen flera dar i veckan , väntar bar på att det skall torka upp så drar vi....

engångsgrillar och massa olika sallader e perferkt.....

• mayasmama

ja det kanske vi skall ta mer privat ....du vet marcink ...naiva flickor!!!!

• mayasmama

åhhh haga!!!! har hittat ett nytt favvofik där "le petit cafe" på hörnet, supergoda mackor!!!!!

• mayasmama

maya gillar både shira och ella men hon har en tendens att gilla det jag gillar så om jag säger att jag gillar ella då gillar hon det också......

• mayasmama

välkommen hem tutim......så nu e det seriös flytt-lobby från din man som gäller kan jag tänka mig.....nadav e väldigt tjatig om att flytta precis när vi kommit hem därifrån....

till er med israeliska män? har era barn mer än ett namn? maya har tre men nadav har egetligen aldrig gillat det eftersom man i israel inte har mer än ett, så nu tycker han att den lilla bara ska få ett namn, men det tycker jag känns fel, tycker det e fint att ge barnen namn från släkten som inte längre finns... vad tycker ni?

kida och marcink: har noah mer än ett namn?

• mayasmama

jag vill att denna dottern får ett namn från varje släkt precis som maya som har namn efter min mormor och nadavs farmor nu vill jag ta nadavs momrmors mammas namn och ett från min släkt, inte bestämt, jag tycker det e en fin tradition och när jag förklarade för släkten att i israel att det e ett sätt att känna tillhörighet och hedra de släktingar som inte längre finns så höll de med om att det e en fin tradition...

• mayasmama

e ni ute i solen allihopa idag......jag vet inte vad jag gör inne!!!! sparka ut mig ngn!!!!

• mayasmama

åhhh vafint!!! nyB jag vill också bo i hus med liten träd¨ård....sist jag kollade på förbo fickjag bara fram lägenheter och inga hus..... det verkar vara lagom stor trädgård jag skulle nog inte orka med nått gigantiskt.....det var en 3 ni hade va? vet du om det finns fyror i samma område?

Svar på tråden Hey Jude!