Hey Jude!
nyb gula tapeter med lila sjöhästar??? läckert!!!
man undrar lite vad de tänkte med som bodde där innan!!!!
nyb gula tapeter med lila sjöhästar??? läckert!!!
man undrar lite vad de tänkte med som bodde där innan!!!!
go morron..... e det någon vaken???
låter mysigt hattifnatt, jag har också tvätttid idag men kom på att antagligen e väl inte tvättstugan tillgänglig eftersom det e "söndag"...himla fånigt det där att man inte får tvätta på söndagar, förlegat tycker jag.....
go morron nyb.....så det bara vi götet som e uppe med tuppen....men idag e det i alla fall lite bättre väder...
fast jag e ganska tjurig idag faktiskt....helt ärligt ibland kan jag inte låta bli att undra hur livet hade sett ut om man skaffat barn med en svensk man istället för en israel som aldrig fått lära sig att hjälpa till hemma, det e verkligen hoppläst jag gör verkligen allt!!! har nu tre soppåsar ståendes vid dörren för jag tänkte se hur lång tid det tar innan han ser dem....tycker inte riktigt att jag som ändå e rejält tung nu ska behöva kånka ner och slänga sopor.....men jag ger mig inte de får stå där ..... i alla fall ett par dar till.....
du kan absolut inte jobba heltid med en israelisk man och barn eller jag ska inte säga så det finns säkert sånna israeliska män som tar mer ansvar men min gör det verkligen inte!!! e man uppvuxen där och dessutom har tre systrar somgjorde allt för honom när han växte upp så...och jag menar verkligen allt hans yngsta syster tränades tidigt till att massera!!! hans fötter....
jämför det med min bror som går upp på helgmornar och gör frukost i säöngen till sin sambo, och han jobbar ner ön vad hon gör!!!!!!
blä va irreterad jag e nu!!!!!
men du nyb du verkar ju i alla fall ha en man som tar sitt jobb på stort allvar och tjänar dessutom bra med pengar, min jobbar på lager och tycker det e helt ok att komma försent typ 4 dar i veckan för det e ju sååååååååå jobbigt att ta sig upp ur sängen....
ok nu skall jag sluta att spy galla......
nej det e verkligen inte lätt alla gånger och som sagt tjat leder ingen vart och jag har väl insett att antignen gillar jag läget eller också lämnar jag honom.....sorgligt för jag älskar ju honom egentligen....men för att jag skall orka göra allt hemma kräver jag faktiskt att han tar ansvaret för familjens försörjing vilket han idagsläget inte gör....men men hur som helst skall jag inte göra nått drastiskt nu innan lillan kommer ...det e mer än jag klarar av.....
men hur kunde din man få ett så bra jobb här i sverige? pratar han bra svenska?
min man kallar ju som sag sverige för " a beautiful hell..." så det e väl synd att säga att han gillar stället....men deet handlar om pengar vi skulle ha det , om möjligt, ännu sämmre i israel. han tjatar oxp om att flytta till israel ganska ofta inte lika ofta som förr han säger att han slutit fred med sverige, men att det e det tråkigaste stället i världen...men jag har som krav att skall jag flytta till israel skall jag inte behöva jobba mer än lite deltid....jag tänker inte slita som typ servitris för att betala en dagisavgift på 2500 i mån per barn! har man två barn e det verkligen ingen ide att jobba alls....
så han måste skaffa ett riktigt bra jobb och ett bra ställe för oss att bo på innan jag ens funderar på att lämna vad jag har lyckats ge min familj här....
men idag känns det verkligen som att han till slut kommer flytta ensam till israel.....
ellinorsmamma: jag kan inte skriva i din gästbok!! när jag går in på din sidafinns bara presentationen, inga andra ikoner att klicka på.....
försvann ni allihopa när jag har fått tillgång till datorn ett par minuter.....
tutim e ni hemma nu? hur känns det?