Inlägg från: mayasmama |Visa alla inlägg
  • mayasmama

Hey Jude!

det verkar som om alla i israel e väldigt kära i sina kreditkort vi har också haft stora disskusioner om att ha eller inte ha kreditkort, men eftersom jag sköter ekonominså blir det helt kreditfritt i den här familjen.... fast ibland e det lockande att ha ett och bara kunna handla jämt men tror man ångrar si i längden.....om man inte sköter det bra förståss.....

men en bmw ... det e inte illa det!!!!!

• mayasmama

när jag reste i indien första gången och för första gången träffade israeler trodde jag att all var svenrika för de fullkomligen slänge pengar runt sig.... senare förstod jag att vem som helst kan få ett kreditkort i israel utan inkomst tom så i stort sett alla hade skyhöga kreditskulder när de kom hem igen.....

• mayasmama

monsa

fina ungar e det månne storasyster som målat lillebror med??

• mayasmama

e det stängt idag? inte nu ialla fall....

• mayasmama

tydligen kl 9 blir det.....men kanske funkar det igen i eftermiddag....har ju blivit min dagliga rutin att titta in här när jag kommer hem från jobbet......

nej nu måste jag sätta fart......

yom tov!!!!!

• mayasmama

jaha då har det kommit igång igen...... men nu e det deperate housewifes.....

• mayasmama

wow grattis Monsa!!!! när jag var med i viktväktarna fick man guldstjärnor på sitt viktkort,en stjärna för varje fem kilo man gick ner, hann få tre stycken på mitt!!!!

så :* 2 GULDSTJÄRNOR TILL MONSA * !!!!!!!!!

har du gjort upp ngra delmål med dig själv typ ngt nytt klädesplagg, frösörbeslk eller likannde , det blev vi rådda att göra var femte kilo.....kommer inte ihåg dock vad jag gav mig själv.....

palnering finns inte i vår familj, det e nått med israelier och planering de är allergiska , vet inte ens dan innan om vi e bortbjudna till någon isse familj på middag.....fast jag själv gör listor för allt!!!!

• mayasmama

hej allihopa
    tiitat bara in en snabbis e superduper förkyld och mår piss!!!! och jag brukar aldrig vara sjuk så jag blir rätt gnällig faktiskt, det värsta e att jag inte kan vara hemma fr¨n jobbet.....men nu e det i alla fall helg.....nu skall jag och dottern tittta på james bond....

• mayasmama

boker tov

slappar och e förkyld idag, men solen skiner ute så jag har lite panik känner att jag måste ut, men det e svinkallt!!!!

• mayasmama

ny...
    det kommer naturligt när man får barn, fast jag har alltid varit så att jag har haft mat hemma.....mat e viktigt för mig!!

förresten, hur går det på babyfronten? är ni äverens om när ni skall börja försöka?

vi kommer antagligen gå på purimfirande på tisdag i församlingen, e det nåt ni tänkt gå på?

Svar på tråden Hey Jude!