• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • marcink

elims: vi lägger det på hyllan. bvc gick fett bra, noah väger 4650 gram och har alltså gått upp 400 gram på en vecka. rätt mycket, men godkänt iom att det är bröstmjölk (och inte ersättning) som byggt denna starka kropp. i övrigt gjorde vi inget annat där, noah kissade ner undersökningsbordet och sen gick vi hem.

eller hem... agnes hittade en ny kompis som hon var tvungen att leka med i två timmar. i matbutiken, på centrum, på vägen från centrum, i alla snödrivor de hittade osv. :D

• marcink

ja okey fel. jag skulle nog lita mer på therese än på mig när det gäller noahs vikt :)

• hot fuss

hehe. man kan undra...

jag är lite orolig nu... noah har varit däckad sen 20 typ. sover sött här i soffan. betyder det att han ska vara vaken inatt eller?

• elims

skönt att höra iallafall

kidA
    då vet vi vad du gör i natt då när vi andra sover sött...

(skulle iof byta med dig om jag kunde )

• hot fuss

elims

fast jag hade tänkt att jag skulle ha en snäll son inatt som tycker att han ska sova MASSA o helst i sin egen babykorg så mamma slipper trängas

• Chutzpah

God morgon allihopa!

Angående Arla-länken hittade jag det. Jag blev så upprörd igår att jag satt vid datorn och försökte leta information.

www.just-food.com/news_detail.asp

London är så härlig! Jag avskyr att gå i affärer, så det blir mycket museér för vår del. Och för mycket restauranger Man uppskattar vårt underbara rökförbud ännu mer när man kommer hem, faktiskt!

• Hattifnatt

KidA: så skönt att Noah går upp i vikt som han skall, att mjölken räcker gott till och att allt verkar ok. De kan ju i princip få bli hur knubbiga som helst på bröstmjölk, det fungerar väl som en god reserv vid sjukdom, utan att det gör någonting.

Hur fick ni sova i natt?

Själva slutade det med att vi sov alla fyra i samma säng, som den stora lyckliga familj vi är

• hot fuss

jo vi sov rätt bra. marcin vaknade nog inte en enda gång. jag o noah var vaken av o till fram till tre o sen somnade vi o sov till 730.

ja för min del får han gärna gå upp i vikt. bara han mår bra liksom..

• En helt vanlig mamma

hallojsan...

tack for den nya lanken, trostar lite...

ska man lasa eller sova en liiiiten liten stund??

Problemet med naps are ju att nattsomnen stors sa da ar jag ju lika trott imorgon...Det ar ett problem att ha en man som alskar att vara uppe lange pa natterna da jag tvingas hanga med honom och dor varje morgon jag ska upp. Stiger upp 1 1/2 timme innan somntutan pavel...

Svar på tråden Hey Jude!