• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • mayasmama

tutim
    har kollat de faktiskt det blir nog klm för italia flyger bara från stockholm..... men klm blir ändå billigare än vad vi flugit tidigare ( och det e min favoritflygplats... det gör mig inget alls att ha ett par timmar på schipols flygplats.....)

• hot fuss

hej tjejer

här har vi en noah som inte verkar nöjd med ngt ikväll.. han har varit smågnälli precis hela dagen o då har amningen funkat skitbra för en gångs skull. kanske har ont i magen stackarn? vad ska man göra åt det isåfall? för han visar bara att han vill snutta mer. men ngn måtta får det väl ändå vara på snuttandet?

på fredag kommer svärmor o marcins bror hit o hälsar på noah för första gången o då ska noah få sin första davidsstjärna.

• elims

Hej allihopa!

Gillar verkligen vår ica, har varit och köpt en massa israeliska färskvaror där idag- apelsiner, avokado, färsk koriander och färsk mynta!!

finns inget bättre än te med en färsk nanakvist i, eller hur?!!

Chaia
    Tack för idag, det var verkligen jättekul!
    En tavla är klar nu...ska fixa den andra efter Lost.

• mayasmama

kida
    jobbigt . stackars noah ...och er... har han napp? för det kan kandke hjlpa att suga på den om magen krångalr... tror jag men blir det riktigt illa typ kolik hjälper väl inget i stort sett...? men jag vet inte maya hade aldrig ngra magproblem för hon sov mest hela tiden....förbereder mig dock på att denna gången få ett kolikbarn som skriker i ett sträck i tre mån....lika bra att färvänta sig det värsta.....

• Chaia

elims

nanakvist?? *ser dum ut* är det mynta??

Ja, det var kul med IKEA Bra att ramen passade

• Chaia

kidA

Jobbigt att Noah inte är nöjd.. Svårt att veta vad det kan bero på dock. Låta honom snutta eller prova med napp kanske? Bära runt på honom? Massage? Hoppas han blir gladare snart

elims

Det får nog bli en tur till ica imorgon och handla lite israeliska varor Så är vi iallafall två som köper

• hot fuss

vi kör med napp här. den funkar en stund men sen spänner han sig o skriker igen.
    får väl låta honom snutta lite till eller ngt. massage har jag provat lite men då verkar han skrika ÄNNU mer.. han är lite känslig min son.

men mamma hans är iaf nere på 3 kilo UNDER inskrivningsvikten på MVC och jag får på mig ringarna igen... o jag kan knäppa min vinterjacka.. har jag inte fått sen sep typ..

• marcink

jag tror å andra sidan inte att noah har kolik. han är bara lite missnöjd, eller så har han redan fått sin mors temperament... hähä. nu snuttar han förnöjt iaf. :)

• Chaia

elims

Aha, det var det jag misstänkte. Min hebreiska är allt annat än bra, men jag har bett maken beställa ett "lär-dig-hebreiska-program" till datorn

Hur gör du med myntan då? Lägger en kvist i en kopp svart te eller?

Svar på tråden Hey Jude!