• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Monsa

Hallojs! Dom ringde från bibblan och var såååå nöjda med mig
    11 gånger till blir det nu då och det är ju jättebra, bryr mig inte så mycket om betalning egentligen men hon har mailat iväg uppgifter och så för utbetalning, känns lite coolt, jag har ett litet jobb liksom
    Passar oss perfekt och jag räknar med att lillen kanske kommer krångla någon gång men då skulle bibliotekstanten ta honom lite och det var liksom ingen fara alls

Ska planera lite för nästa vecka men först blir det massa plugg och sen blir det födelsedag på lördag, tjohooo! Hoppas det blir kul!

Känner mig lite ensam nu när mannen börjat jobba och är borta långa dagar, varför finns det ingen medelväg? Antingen hemma hela tiden eller iväg hela tiden. Jag tycker i alla fall att det är roligt att han fått jobb och att han trivs så bra och det bästa av allt är ju att dom verkligen vill satsa på honom. Vi får väl se vad som händer sen, man har ju vart med om tomma löften innan men dom vill försöka utbilda honom till vicechef och det är ju så kul!

Vad gör ni andra idag då? Nu ska jag försöka få ihop ett personligt brev och ett referat
    Ha det gott allihop/M

• mayasmama

go eftermiddag allihopa.... precis hemkommen från jobbet dottern leker hos grannen och jag njuter av en kopp kaffe och ensamheten.....så tyst och lugnt, men snart måste jag fixa middag....

• ellinorsmamma

I dag är alla väldigt upptagna förstår jag. Själv läser jag till en omtenta och tar hand om lilltjejen på samma gång. Gissa vilket som är mysigast???

Ämnet är medicinsk vetenskap så det är faktiskt intressant men vi sov mindre bra i natt så det är svårt att följa raderna i böckerna. Men jag och hoppas att det går vägen ändå.

Vad gör ni nu, eller vad har ni för planer för kvällen?

Ska snart börja med middagen, tänkte göra en wok i kväll. Enkelt och nyttigt.

Imorgon börjar också bokrean. Då ska jag ut och fynda böcker. Har ni också tänkte i dessa banor?
    Någon som har bra tips på någon bra bok???

• mayasmama

var och tittade lite på bokreakataloger idag och jag skall köpa en libanesisk kokbok för 75 kr har velat ha den innan men då kostade den 300 men jag skall skynda mig till åhlens i morgon och hoppas jag hinner fånga ett ex.

en del andra böcker blir det nog, mest kokböcker och barnböcker själv föredrar jag att läsa pocketböcker...

jo tänkte kanske köpa en vänta barn bok och en bok om baby massage.....

blir väl som vanligt att man lägger alldeles för mkt pengar eftersom det e billigt.... men jag måste spara lite för på måndag ska jag till Ullared!!!!!!

• ellinorsmamma

Ullared låter kul, har aldrig varit där. Men jag har hört att där finns allt som man kan tänkas vilja ha.

Är det bra kvalité på grejorna?

Skulle jag åka dit skulle jag ruinera mig.

• ellinorsmamma

Mayasmama.

Hur mår bebisen? Sparkar och mår bra?

Såg du programmet i går, "före födelsen"? Det var helt otroligt fint gjort, tänk vad tekniken går framåt.

• mayasmama

jag har tyvärr missat de programmen har faktist tittat på desperate housewifes istället, vet du om de kommer i repris ellerkanke man kan se de på webtv?

i ullared finns det mycket skit faktiskt men man kan göra jättefynd, jag lyckas alltid hitta nåt suoerfint plagg!!! men då e jag lite av ett ullaredsproffs e där flera ggr om året... det e en kul grej jag gör med min mamma....

men jag vet inte om jag hade flugit dit p shoppingresa som jag hört vissa göra... för man vet verkligen aldrig innan vad man kommer kunna hitta, men det e det roliga för oss som nte har så långt dit....

bebis mår bra , den sparkar mer och mer hela tiden, e lite nojig över de där prickarna dock nu... det kanske inte alls har med könet att göra och vad kan det vara då då? e det nåt konstigt? ångrar att jag inte frågade henne vad det var för nåt, men nog borde hon ha sagt nåt om det var ngt konstigt eller?

• ellinorsmamma

mayasmama.

Inte behöver du oroa dig för de sk "prickarna". Allt är bra, försök och slappna av. Om det hade varit något hade ni fått veta det igår eller fått en remis till en expert.

Hur många UL får man göra hos er? Här uppe bara ett i v 18-20, dåligt tycker jag.

• mayasmama

jag tror ett ul e rutin men jag vet inte gjorde mnga med maya två viktskattningar och sen ett varannan dag när jag gått över två veckor så totlat kanske... 6-7 st , men normalt gör man ett

skulle också vilja göra fler ...vill se min bebis igen!!!!! NU!!!!!

tror också att hon hade sagt ngt om det var ngt konstigt med prickarna men det e svårt att låta bli att oroa sig...

• ellinorsmamma

Förstår din oro men allt är bra.

Hela graviditeten är faktiskt en lång "orolig väntan".
    Först att man ska gå förbi vecka 12 och missfallsrisken ska minska. Sedan oroar man sig att någor ska vara fel på UL. Sist men inte minst inför förlossningen och att barnet ska må bra.

Ta det bara lugnt och snart så kommer den lille ut. Det är faktiskt inte så lång kvar. Snart är våren här och då känns allt lättare. sol och värme är ju heller inte helt fel.

Svar på tråden Hey Jude!