• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • hot fuss

mayasmama

neh han är hemma. eftersom han jobbar inom vården o ganska oregelbundet o så så räcker de där 10 pappadagarna lite längre. skönt faktiskt.

• Hattifnatt

(Chutzpah - förmodar att det är ruskigt oartigt att fråga vad du tar betalt för en sådan tårta...? Det måste ju ligga så oerhört många timmars arbete bakom den, att jag har lite svårt att du kan få ut i pengar vad den kostat dig i tid....)

KidA - jag har haft samma med båda mina barn, men det har gett med sig snabbt, vaddomslag, varm dusch, vila...och tid för pappa att gosa med bebisen!

Krya på dig!

• Chutzpah

hej hattifnatt, inte alls oartigt... hur ska man annars veta? Jag tar 40:- per bit för bröllopstårta (+ 350:- för ett vanligt brudapr och sedan 200 för chuppahn). Nu. Idag. 2006. De tårtorna är 'gamla' så de hade en annan pris.

kidA... roligt att höra att marcink & lillen har *bondat*! Det är så kul att titta in på ert krypin och kolla på bilderna!

• mayasmama

skönt för dig kida jag hoppas också nadav kan va hemma mer än 10 dar i början men det e ju semestertider när jag ska ha så det funkar nog då.... jag vill ju ha ett planerat snitt och då e man ju ganska handikappad i början......

chutzpha, har du ngt recept på ENKEL chokladtårta, utan grädde . maya fyller år på lör och hon vill ha tårta utan grädde, jag köpte en gång en chokladmoussetårta som var himmelsk men jag kommer inte ihåg var det var jag köpte den....

• En helt vanlig mamma

Happy valentines Day pa er alla

Chutzpah, jag ar ledsen for din forlust. Det ar alltid jobbigt, och maste vara varre da man ar langt borta...

Ang. ditt nick, how come att du valde det?? Tycker det ar roligt i alla fall

KidA, krya pa dig

• marcink

hehe, ja, vi har haft lite male bonding här. noah sov hela tiden, jag tolkar det som något positivt :)

• bubele

Hej alla!
    Beklagar också din sorg, Chutzpah. Borde kanske inte skriva det direkt efter men är ju otroligt imponerad av dina tårtor precis som alla andra här.

Nu skall jag göra ett ryck här och baka din banankaka, Chaia. Var det skivade bananer du hade i mitten? Och riven choklad?

• bubele

KidA: Krya på dig. Marcink, du får pyssla om henne ordentligt ikväll

• bubele

Vad är det här? Tittar ni på big brother allihop? Själv sparar jag mig till Gilmore Girls och Desperate Housewives lite senare...

• Chutzpah

Desperate Housewives!!! Bree är bäst!

Svar på tråden Hey Jude!