Inlägg från: tutim |Visa alla inlägg
  • tutim

Hey Jude!

goafton på er

WOW vad ni varit aktiva i nya tråden..11 sidor att ta igen - puh

Roligt med lite nya ansikten också men det bästa är nog namnet på tråden

• tutim

jahopp gonatt på er då *sitter kvar och ser dum ut*

• tutim

Hejhopp

ser ni pratar bebisvikt - vår räka vägde bara 2930 när han föddes men jisses vilken takt han la på sej! Det gick med ett halvt kilo i veckan nästan och nu väger 8720 Ganska härligt ändå för det var för eländigt hur benig han var, kycklingbenen som man knappt vågade ta i när man skulle byta och klä på
    Hade bara kläder hemma i storlek 50/56 men det var som att släppa ner honom i en konsumkasse - bara huvudet stack upp och knappt det.

ujuj nu måste jag duscha..ha en bra dag alla!

• tutim

Boker tov allesammans

Ujuj vad kallt det blev idag då, vi som skulle på stan och så är det -13 ute..brr. Solen är då framme iaf, det är ju lite positivt Måste hitta nån liten 30-årspresent och DET är inte lätt, jag är sämst i världen på att köpa presenter.

Mayasmama; jag har egentligen bara ett tips gällande falafel och det är att INTE använda kikärtor på burk - vi testade det en gång det slutade med att vi stod som 4 fågelholkar hemma. När man la i bollarna i oljan så bara försvann dom i tomma intet På slutet var det bara bränt falafelpulver kvar på botten, lite märkligt var det nog.

Nånå, måste rusa ut på stan en sväng, ha en bra shabbat alla

• tutim

Goafton flickor och pojkar

Hipp hurra fotbollen är slut för ikväll (?) och jag slipper höra sportskrik eka i hela lägenheten..bläh, tänk att man kan va så olika - en sporthatare och en sportfantast.. Mayasmama; du vet väl att imorgon är det en MYCKET VIKTIG match på israelisk tv - urk! Visst var det din man som också gillar fotboll skarpt?

Usch jag tror jag fått ett myggbett på halsen..kan det va möjligt tro.

• tutim

mayasmama

aaah då kanske det är DET som kliar mej på halsen då - fotbollsutlsag ska se om jag kan lura husbandet att det är det jag drabbats av

• tutim

han är fantastiskt söt och gosig, er lille knodd kidA och marcink

• tutim

nyb

njaopp, mest kusinen (Noam), G har mest kontakt med honom. Men nu åker vi ju snart så då kommer vi väl att träffa dom allihopa

Apropå hommos; kotten fick prova sin första slick av det igår, det åkte in och ut ca 10 gånger tills jag slutligen fiskade upp det med en bit papper från underläppen Återstår att se om han blir lika hooked på det som sin pappa..gällande fotboll så tänker jag sätta en gitarr eller vad fanken som helst i händerna på honom så han inte blir sportgalen hehe

• tutim

Morrn morrn på er allesammans

det är en otrolig dag här i ume idag - strålande sol och -5 grader! Kan det bli bättre?

Nu ska vi ut på familjedag, sonen hade sin första riktigt ruttna dag igår då han kravlade ner från vår säng i ett oövervakat ögonblick - jag hänger inte med i hans utveckling, det går för fort! Vände ryggen till i max 30 sekunder vilket räckte, han landade på mage så det gick bra och fick bara en liten bula i pannan men ÄNDÅ. Så nu ska vi ut på nåt kul, vad vet jag inte än men det kommer säkert att involvera mat av nån sort för vår del

Hejhej!

Svar på tråden Hey Jude!