Inlägg från: tutim |Visa alla inlägg
  • tutim

Hey Jude!

Chaia; ta med ett bra förråd med vällling för vällingen här blir man inte klok på. Var och letade igår på superpharm men kom hem med noll och inget. Gröten är också lite märklig, endel grötar ska man dessutom blanda med ersättning (välling!?).

Förvirrat men kontentan är iaf; ta med så det säkert räcker

• tutim

mm idag är det en ovanligt sur dag - spöregn hela dagen och nu på kvällen även helt vansinnig åska!! Solen MÅSTE fram innan vi åker för jag kan inte komma hem och se ut som finska flaggan en gång till

• tutim

..och jag minns min mormors syskon, föräldrar, kusiner och övrig släkt som dog i gettot i Lodz samt i Auschwitz.

En liten solstråle är samtidigt att de var 4 syskon av 7 som klarade sej varav 3 lever än idag Som en liten parantes bara.

• tutim

elims

din mormors historia är nästan helt identisk min mormors, hon hamnade i Auschwitz men "räddades" och arbetade på en fabrik där hon gjorde såna timers till bomber typ. Hon kom också till Sverige med de vita bussarna.

Alla dessa öden är alldeles för många och för grymma för att man ska kunna ta in det överhuvudtaget.

• tutim

Ahh va bra, det funkar..skrev hos mayasmama tidigare och då blev det nåt kuckeliku med öäå.

• tutim

Chaia

det finns ALLTID restauranger öppna på shabbat (som tur är )

• tutim

Gomorron på er

här skiner solen idag - äntligen! Har ju haft 2 dagar med regn, vi var och kollade på jordanfloden igår som alltid svämmar över när det regnat mycket. Tog en massa fina kort som jag tänkte lägga ut sen "hemma hos mej" Åkte upp på golanhöjderna också där det finns ett vattenfall som också blir livat värre när det regnar, väldigt vackert

Har suttit ute och stekt mej en stund och ska snart ut igen, hoppas ni har bra väder hemma. Nu måste jag ha nåt att äta

Svar på tråden Hey Jude!