Hey Jude!
Lägger genast till tråden i mina favoriter
Lägger genast till tråden i mina favoriter
Oj, 65 svar i tråden redan
NyB: stort G R A T T I S till radhuset! Vilken flax ni hade!!! Är det mycket att fixa på det elle rkna ni flytta in i det som det är och fixa allt eftersom?
Elims: tack för länken till kosherlistan!
Skall bli intressant att hör vad ni tycker om "Munich", konspirationsfilmen kände jag inte till sedan innan men den lät ju onekligen lite underhållande....
Boker tov allesammans!
*först på plan*
Vilka knubbisar ni presterar! Min dotter vägde 3,1 och var 49 cm lång, storlek 50 var STOOOOR länge!
Marcin - de växer fort, snart nog är han stor nog för 62 och 68, och sedan vips! är han en finnig tonårng
Nej, skämt åsido, det allra första har de inte så mycket underhudsfett, men så fort de börjar lägga på sig drar de genast större storlekar.
Skönt att mor och barn somnat sött....
Chaia - chabad-sidan är bra och informativ på många sätt, men jag måste skaffa högtalare till min dator här hemma bara, jag har lite svårt att ha på "rebben leder en sångstund" på hög volym på jobbet...
Tror också längden är avgörande, min dotter, 14 månader och genetiskt kort, drar fortfarande storlek 74.
Chaia - jag borde nog testa - vi skulle kanske bli en yster samling kollegor i mitt rum som klappar takten och sjunger
*burp* mätt ochbelåten efter middag med lax och ungnbakad potatis.
Nu skall även jag ha fammiljemys!
KidA: han är verkligen en liten bedårande gosse !!!
(gillar sparkdräkten!)
Fajga - ibland kan det ju vara bra med en paus i ett förhållande, ger lite svängrum och tid för reflektion, som det brukar heta. (Fast den enda gången jag testade det slutade det i o f s med att vi kom fram till att det verkligen var slut...)
Här har vi nyss påbörjat ett bullbak, min glade treåring rör i degen så det står härliga till!
fajga: det är nog en organiserad liga, de har nämligen varit här hemma hos oss också
elims: vill du verkligen göra aliyah, eller?
Jag förmodar att om man verkligen vill leva judiskt fullt ut är det svårt i Sverige, och att aliyah då är ett seriöst alternativ (även om många storstäder i andra länder, Paris t ex, säkert erbjuder goda möjligheter. )
Jag bodde i Israel 1986 och trivdes oerhört bra, och just när jag åkte hem ville jag bara tillbaka, men väl hemma, med Bohuslän en junimorgon och en en snöig vinterdag i Småland inom räckhåll, glömde jag nog bort min längtan någon annanstans.
Nyb: ert radhus låter suveränt, och ett bra alternativ till att köpa, som bostadsmarknaden är i Gbg området just nu är priserna ruskigt höga, och med allt strul kring tomträtterna därtill, så nog klokt att ta det lugnt.
och Boker tov till er alla! Här vaknade vi tidigt, typ vid klockan sex, eller ja, inte vi vuxna men väl de små pigga barnen