Inlägg från: bubele |Visa alla inlägg
  • bubele

Hey Jude!

Jaaa..nu blir jag oxå jättenyfiken. Har ni det? Hej förresten! Har precis kommit hem från en heldag om sex och samlevnad...ibland har jag ett väldigt bra jobb

• bubele

Mayasmama: är socionom och jobbar med råd, stöd och behandling för ungdomar 12-20 och deras familjer. Alltifrån tjej -och killgrupper till "tunga" behandlingssamtal för familjer/föräldrar/ungdomar. Men i stressen med det tyngre arbetet är det skönt att få ha det lite friare kvar också. Så länge det nu varar i dessa besparingstider...

• bubele

Måste bara instämma med de andra, Monsa: Bra namn, du är grym .
    Mayasmama: kan det inte bara vara så att din bebis är lite snabbare och inte har läst böckerna där det står vilken vecka den skall börja röra på sig . Skämt åsido, det är säkert ingen fara men om du är orolig kan du ju be om ett extra ultraljud (antar att du redan har gjort ett? )

• bubele

Mayasmama
    Barnmorskegruppen här i Göteborg, de är väl privata?

• bubele

Åååh...nu blir jag sugen på en Göteborgsträff . Kanske något att fundera på framöver... *avundsjuk*

• bubele

Elims
    Jo, ibland är det så. Speciellt när det är yngre ungdomar som far riktigt illa och man känner sig maktlös och önskar att någon bara fattade beslut om att placera dem (jag har ju ingen myndighetsutövning). Samtidigt har jag nog svängt lite i min uppfattning, när jag började plugga sa jag bestämt att om man inte klarade av att lägga ifrån sig jobbet när man gick hem så var man inte professionell. I dag tror jag snarare att om jag har varit med om något jättejobbigt under dagen och helt lyckas koppla bort det, så är det kanske dags för mig att byta bransch . Fast en förutsättning för att ha det här jobbet är ju att man har processhandledning, annars tror jag inte att jag skulle orka.

• bubele

Elims
    vad jobbar du med?

*fyller hela tråden med mina inlägg själv*

• bubele

Nä, mitt funkade inte alls nyss. Får se hur det går nu...
    Marcink: en känslig fråga kanske, men hur gör ni med omskärelse? Tidigare har jag alltid varit säker på att jag skulle låta mina söner omskäras om jag får några någon gång, men på senare år har jag känt att jag inte skulle vilja utsätta dem för det. Tror att de kan vara lika bra judar oavsett förhud . Så kan de ju välja när de är 18....fast då vill de väl troligtvis inte kanske...

Svar på tråden Hey Jude!