Inlägg från: bubele |Visa alla inlägg
  • bubele

Hey Jude!

Mayasmama: Stackars liten. tandläkare är aldrig kul, inte som vuxen heller. Var köpte du din sushi? Har du nåt favoritställe?

• bubele

Mayasmama:
    Jag gillar kafé Japans. Och det stället som ligger på Kungsgatan, kommer inte ihåg vad det heter riktigt...

• bubele

Mayasmama: Precis. För att inte tala om allt the med socker i de har i nappflaskorna istället för vatten...

• bubele

Mayasmama: nä, inte bra...fast oj vad gott det är med bamba!!!! Synd att det inte finns här, jordnötsringar är liksom inte samma grej.

• bubele

Mayasmama: nä, inte bra...fast oj vad gott det är med bamba!!!! Synd att det inte finns här, jordnötsringar är liksom inte samma grej.

• bubele

Andra bra barnböcker (som även vuxna gillar) är alla Pernilla Stalfelts (osäker på stavningen) böcker. Kärlekboken och Bajsboken är mina favoriter. Min kompis dotter brukade vilja höra kärlekboken varje kväll. Allt är så enkelt och okomplicerat där, det är något uppslag om hur barn blir till, någon liten pratbubbla om att två flickor eller pojkar också kan vara kära i varann, något om kärlek till mat och annat. Bara så mysig

• bubele

Nyb:
    Jag skrattar oxå varje gång jag läser den

• bubele

marcink: Vet inte men min kompis dotter fick den när hon var sex. Du kan ju kolla i en bokhandel? Minns att jag tyckte att det var så bra att när hon förklarde om hur barn blev till stod det om kvinnan att "mamman har ett hål med en tofs framför" eller nåt sånt, och det är så bra för att visa att det är något mellan vuxna....eftersom barn ju inte ser ut på det sättet. Nu snurrade jag till det här men ni fattarn kanske vad jag menar.

• bubele

Nu skall jag ta min knipande mage här (kan knappt räta på mig ordentligt) och gå upp till affären och köpa lite rostbröd så att jag kan kurera mig. Lite cola oxå kanske. Sen kanske jag måste ringa min judiska mamma så hon får tycka lite synd om mig, har faktiskt inte gjort det än i dag

Svar på tråden Hey Jude!