• Asiela

Vi som börjat/börjar med pergotime i december/januari

Jag fick för några dagar sedan reda på att jag troligen har PCO, utifrån ultraljud och det jag berättade. Tog tester för att utreda vidare. Jag fick provera utskriven för att få igång mensen och fick även pergotime. Jag fick ordinerat en halv tablett pergotime första omgången. Ska sedan på återbesök i jan för att se om jag haft ägglossning, annars ökas dosen. Känner mig lättad över att ha fått reda på vad som troligen är orsaken till att jag inte blivit gravid. Visserligen har vi inte försökt så länge (7 månader) men jag har under denna tid varit otroligt frustrerad över min kropp med ont i äggledarna och oregelbunden mens. Är tacksam över att jag så pass snart fick en tid på gyn för att kolla upp det som jag misstänkte. Så nu testar vi för första gången pergotime denna månad. Om jag räknat rätt borde jag börja min kur runt nyår. Är det någon annan som nyligen börjat/kommer börja med pergotime? Vore kul att följas åt på vägen mot ett plus :)

• Svar på tråden Vi som börjat/börjar med pergotime i december/januari
  • Asiela

Och inatt kom mensen med buller och bång. Jaha. Bara att ta nya tag.

• jemo2014
    Asiela skrev 2014-01-31 07:19:56 följande:
    Och inatt kom mensen med buller och bång. Jaha. Bara att ta nya tag.
    Tråkigt :( Men som sagt: "bara" att ta nya tag!
  • Svente

Jag har en fråga.

Har PCO och jag har avslutat min första Provera kur nu i veckan på onsdag kväll. Men jag har fortfarande inte fått min mens ännu. Hur lång tid brukar det ta? Känns lite konstigt att den inte kommit än :(

• Asiela
    Svente skrev 2014-02-02 19:35:53 följande:

Jag har en fråga.

Har PCO och jag har avslutat min första Provera kur nu i veckan på onsdag kväll. Men jag har fortfarande inte fått min mens ännu. Hur lång tid brukar det ta? Känns lite konstigt att den inte kommit än :(

För mig tog det 6 dagar innan mensen kom efter avslutad provera kur. Så fin mens dyker säkert upp snart :)
  • Fiiaa

Då börjar väntan till mens igen, haft äl i helgen men vi har tyvärr bara myst i lördags morse å kväll! Orkade inte igår.

Så de blir nog inget denna månad heller.

• jemo2014

Hej tjejer! Kan ni hjälpa mig plz?
    Jag åt min sista Pergotime igår, det är första gången jag kör en kur och jag äter en tablett per dag i fem dagar = standard?
    Jag har haft så ont i magen i 4 dagar nu, alltså inte i äggstockarna utan verkligen i magen. Den är stenhård och spänd direkt från under revbenen och hela vägen ner, ser höggravid ut. Det bränner och ilar i övre delen av magen.

Är det någon som fått den här typen av biverkning Är jag överstimulerad tro? Är det farligt?
    Inte kul att ha ont... Och inte kunna ha byxor.

• Fiiaa

Du kanske samlar vätska, brukar försvinna vid mens typ, jag är lite svullen när jag äter pergotime, märker man på byxorna, sen är de laktos i tabletterna tror jag om man är känslig mot de.

Överstimulering sitter nog mer i äggstockarna å de märks nog närmare äl!

• jemo2014
    Fiiaa skrev 2014-02-03 13:25:58 följande:
    Du kanske samlar vätska, brukar försvinna vid mens typ, jag är lite svullen när jag äter pergotime, märker man på byxorna, sen är de laktos i tabletterna tror jag om man är känslig mot de.
    Överstimulering sitter nog mer i äggstockarna å de märks nog närmare äl!
    Ja, något fel är det. Jag har säkert vätska i buken för så här ska det ju inte kännas hoppas jag... Ska till gyn på onsdag och hoppas att hon kan se vad det är som gör ont då. Det är jobbigt att jobba, funderar på att gå hem... 
    Hoppas att det är laktosen i såna fall! Inte för att jag är laktoskänslig... men ändå...
Svar på tråden Vi som börjat/börjar med pergotime i december/januari