• Asiela

Vi som börjat/börjar med pergotime i december/januari

Jag fick för några dagar sedan reda på att jag troligen har PCO, utifrån ultraljud och det jag berättade. Tog tester för att utreda vidare. Jag fick provera utskriven för att få igång mensen och fick även pergotime. Jag fick ordinerat en halv tablett pergotime första omgången. Ska sedan på återbesök i jan för att se om jag haft ägglossning, annars ökas dosen. Känner mig lättad över att ha fått reda på vad som troligen är orsaken till att jag inte blivit gravid. Visserligen har vi inte försökt så länge (7 månader) men jag har under denna tid varit otroligt frustrerad över min kropp med ont i äggledarna och oregelbunden mens. Är tacksam över att jag så pass snart fick en tid på gyn för att kolla upp det som jag misstänkte. Så nu testar vi för första gången pergotime denna månad. Om jag räknat rätt borde jag börja min kur runt nyår. Är det någon annan som nyligen börjat/kommer börja med pergotime? Vore kul att följas åt på vägen mot ett plus :)

• Svar på tråden Vi som börjat/börjar med pergotime i december/januari
  • 4barnsmamma2014

Jag hoppas på att bli 4barnsmamma. De tre andra är Pergo-barn allihop och det har fungerat utmärkt.

Ja, men jag förstår dig. Ett år är en lång tid av väntan och hopp. Vi försökte också ett år innan jag fick Pergotime för första gången. Det berodde på pco/pcos att jag inte har ägglossning. Så sedan har jag blivit gravid alla gånger på Pergo - första försöket.

Så för mig är Pergotime ett mirakelmedel :)

• jemo2014
    4barnsmamma2014 skrev 2014-01-27 11:57:10 följande:
    Jag hoppas på att bli 4barnsmamma. De tre andra är Pergo-barn allihop och det har fungerat utmärkt.

Ja, men jag förstår dig. Ett år är en lång tid av väntan och hopp. Vi försökte också ett år innan jag fick Pergotime för första gången. Det berodde på pco/pcos att jag inte har ägglossning. Så sedan har jag blivit gravid alla gånger på Pergo - första försöket.

Så för mig är Pergotime ett mirakelmedel :)
    Härligt att höra! Det ger lite hopp i alla fall :)
    Skulle vara skönt om det tog sig på första såklart!
    Har du ätit din kur Pergo än? När har du bim?
  • 4barnsmamma2014
    jemo2014 skrev 2014-01-27 13:14:35 följande:
    Härligt att höra! Det ger lite hopp i alla fall :)
    Skulle vara skönt om det tog sig på första såklart!
    Har du ätit din kur Pergo än? När har du bim?
    Ja, jag har ätit min och fick utslag på mina äl-stickor igår.
    Så jag har bim 9/2. Antar att om jag är gravid så fastnar ett ev. ägg livmodern till helgen ungefär,
    så sen börjar ju hcg produceras och förhoppningsvis får jag då lite tidiga grav.tecken...

Håller tummarna på att allt går bra...förra månaden blev det tidigt missfall så det känns lite nervöst.
  • 4barnsmamma2014

Hur känns det när man blir överstimulerad?? Nu på äl har jag så grymt ont som mensvärk. Börjar nästan bli lite orolig...

• Fiiaa
    4barnsmamma2014 skrev 2014-01-27 20:47:01 följande:

Hur känns det när man blir överstimulerad?? Nu på äl har jag så grymt ont som mensvärk. Börjar nästan bli lite orolig...

Det är nog ingen fara, när jag äter pergotime har jag sjukt ont i ungefär 3 dagar, man känner nästan tom när ägget släppt, smärtan bara försvinner!

De spänner, drar , värker, molar. Å jag är bara på dag 9 idag.
  • jemo2014
    4barnsmamma2014 skrev 2014-01-27 20:47:01 följande:
    Aj då!
    Hur ska det då gå för mig?
    Jag har jätteont redan nu innan vid "ägglossning". Fast ägget släpper ju aldrig... 

Hoppas du mår bättre idag :) Hormoner... uhhh...
  • jemo2014
    4barnsmamma2014 skrev 2014-01-27 15:45:55 följande:
    Ja, jag har ätit min och fick utslag på mina äl-stickor igår.
    Så jag har bim 9/2. Antar att om jag är gravid så fastnar ett ev. ägg livmodern till helgen ungefär,
    så sen börjar ju hcg produceras och förhoppningsvis får jag då lite tidiga grav.tecken...

Håller tummarna på att allt går bra...förra månaden blev det tidigt missfall så det känns lite nervöst.
    Håller tummarna för dig också, jag har ju aldrig plussat så jag kan inte ens föreställa mig hur det känns med missfall :( Först kämpa med näbbar och klor för att bli gravid och sedan försvinner det.
    Men den här månaden är vår månad :)
  • 4barnsmamma2014

Ja eller hur!!

Det sliter och drar som tusan nere i magen men gör inte lika ont som i natt.
    Slutar väl med att jag får trillingar ;)

• CaptainEm

Jag är precis likadan!minns förra nyår,(2012-2013) då trodde jag att jag var gravid och väntade på BIM.. Inget då.. Minns i mars 2013 då jag troligtvis fick ett missfall.. Minns på midsommar när jag återigen var nykter och trodde jag var gravid, Men sen kom mensen.. Så många gånger som jag trott att, nu äntligen kanske det tagit sig. Men icke. Att alltid, varje månad bli besviken och bryta ut i gråt, för att det inte gick denna månaden heller. Att nästa månad så kanske! Nu ett år senare, hade BIM i söndags, trodde ett tag att det verkligen blivit något nu, men första pergokuren! Mensen har inte kommit, men däremot har jag haft blodiga flytningar. Kommer blod på pappret men inget på trosskyddet, bara behövt byta skydd en gång om dagen då det kommit lite blod. Såhär har det varit i 3 dagar nu.. Och idag fick jag sån mensvärk. Mensvärk och ont i ryggen hela helgen.. Men vad är detta? Mens? Eller vad annars?

Svar på tråden Vi som börjat/börjar med pergotime i december/januari