• Svente

Vi som börjat/börjar med pergotime i december/januari

Jag och min man var på vårt första läkarbesök igår där jag fick diagnosen PCO. Vi fick på en gång utskrivet Prevera och Pergotime för att vi ska sätta igång mens och ägglossning. Ska bli spännande att se vad som kommer att hända nu när jag tar medicin!

Vi är relativt unga (25 & 23) så vi har ju några år på oss att försöka. Men jag längtar något tokigt mycket efter att få vårt första barn! Jag vill bli mamma :)

Men jag är lite fundersam. Min läkare sa åt mig att ringa kliniken på min första mensdag och då skulle jag få en tid på min 16-17 dag under cykeln och då ska de kolla om det mognat något/några ägg. Men det jag funderar på är om man får ha sex under tiden man tar dessa mediciner? Eller måste man vänta på grönt ljus? För det vore ju lite jobbigt att inte få ha det...

• Svente

Jag har en fråga.

Har PCO och jag har avslutat min första Provera kur nu i veckan på onsdag kväll. Men jag har fortfarande inte fått min mens ännu. Hur lång tid brukar det ta? Känns lite konstigt att den inte kommit än :(

• Svente
    Asiela skrev 2014-02-02 20:45:52 följande:
    För mig tog det 6 dagar innan mensen kom efter avslutad provera kur. Så fin mens dyker säkert upp snart :)
    Nu har den kommit :) så det tog alltså 6 dagar för mig också
  • Svente
    Svente skrev 2014-02-04 14:04:13 följande:
    Nu har den kommit :) så det tog alltså 6 dagar för mig också
    Dock så var det bara lite lite lite brunt och sen kom det typ inget mer :( känns så konstigt.. det borde väl komma mer i morgon som vanlig mens?
  • Svente
    Asiela skrev 2014-02-10 21:51:01 följande:
    Oj 7 kurer? Hur många kurer ska man göra innan man blir erbjuden ivf?
    Hos oss på Mora lasarett är det sex kurer som gäller.
  • Svente

Nu har jag en fråga här.

Jag har PCO och har blivit satt på Provera och Pergotime. Jag började med Provera den 20 januari och tog då mina tio tabletter. Sedan när jag var färdig med den kuren så tog det fem dagar innan min mens kom (4 feb). Mensen höll och håller fortfarande på lite lite.. så alltså har den hållt på i åtta dagar. Men som min läkare sa så började jag att äta Pergotime den femte mensdagen, nu i lördags. 

Och idag tog jag ett fertilitetstest bara för skojs skull.. och nu visar testet en stor glad gubbe!! Jag är så förvirrad.. jag borde väl inte ha ägglossning nu efter att bara ha tagit tre tabletter Pergotime? Eller är det möjligt?

Kan dessutom inte få tag på min läkare idag utan måste vänta tills imorgon. Så jag kan inte fråga henne heller..

Så nu är jag totalt förvirrad. Jag har fortfarande kvar lite av min mens.. men det visar full fertilitet på testet.. inte ens en blinkande gubbe utan en stor glad gubbe.

Kan någon göra mig lite klokare? Är det bara att köra på nu trots att jag fortfarande har kvar lite mens eller hur ska vi göra?

• Svente
    jemo2014 skrev 2014-02-11 15:25:37 följande:
    Det verkar vara så mycket olika riktlinjer för enligt min läkare ska jag aldrig använda mig av äl test eftersom vi pco:Are har något hormon som kan ge falska utslag... Men så kanske det inte är?
    Ååååh.. jag vet inte vad jag ska göra :( För den ger fullt utslag men jag har bara tagit tre tabletter.. 
Svar på tråden Vi som börjat/börjar med pergotime i december/januari