Novabusen skrev 2014-01-13 20:59:16 följande:
Hej! Vi är oxå ett par som inte lyckas på egen hand. Vi började tillverka i sept 2011, fick ett utomkved som opererades bort i feb 2012. Sen inte ett liv där nere!
Vi har äntligen fått tid på vår fertilitetsklinik nu 5 feb. Ska lämna blodprov innan det.
Det har varit otroligt påfrestande. Käkade två pergotimekurer med orkade inte med alla biverkningar. Vi har fått ringt och tjatat oss vidare hela tiden. Vårt landsting är segast i sverige :(
Skrämmande med IVF... Alla mediciner med biverkningar, äggplock, stoppa tillbaka.. Och tänk om inte det funkar för oss heller? Är ju redan knäckt som man är... Orkar man gå igenom det? Mycke tankar...
Hej!
Låter som ni har haft det riktigt tufft, hoppas det vänder nu!
Ja det är verkligen skrämmande.. Jag blir fortfarande förvånad att detta verkligen händer mig. Men man får vara glad att möjligheten finns och hoppas på det bästa!
Ylle99 skrev 2014-01-13 21:56:21 följande:
Hej på er!
Här är ett par till. Vi har försökt två år exakt och remiss är nu ivägskickad.
Hur jag än försöker intala mig att det inte kommer lyckas så är det helt hopplöst svårt att inte hoppas. Det är en helt fantastisk känsla att känna att vi har en framtid! Framtidshoppet spirar... Man blir som en helt annan människa!
Vi gjorde några inseminationer i höstas men utan resultat. En väldigt tuff berg-och dalbana.
Det är skönt att veta att man inte är ensam även om det kan kännas så. Sådana här trådar blir en liten livräddare ibland när man känner sig ensammast i världen i den barnlösa klubben.
Kanske, kanske är det vår tur nu? Kanske, kanske kan det bli ett barn i ens liv? Hoppas.
Kram
Hej!
Då är vi nog i samma fas. Väntan på det magiska brevet med kallelsen.. Sjukt om man börjar fundera på allt man väntat på. Jag minns vilka förhoppningar jag hade för ett år sedan när vi skulle boka tid för utredning. Tur jag inte visste då att jag skulle vara i samma sits ett år senare..
Ja hoppas gör man alltid, jag hoppas fortfarande nästan varje månad. Men det är ju inte så konstigt då vår gyn säger att det finns stora chanser för oss att lyckas på egen hand eftersom vi inte har några "fel".
Hur kom det sig att ni fick göra insemination?
Ja det är märkligt att vi är så många trots att "alla" i ens närhet får barn utan några problem.