Novabusen skrev 2014-01-16 08:41:24 följande:
Ja det är jobbigt. Skönt att du hittat ett inre lugn ett tag iaf :) Jag försöker bara fokusera på att jobba och kliva upp i karriärstegen. Är det meningen att vi ska ha barn så kommer väl "Han där uppe" fixa det ;) Tills dess, får det va. Vill verkligen inte att detta ska äta upp mig mer för jag känner hur jag har gått från att vara ett rivjärn, social och utåtriktad till en nedbruten associal människa som bara vill ligga i soffan. Jag tycker inte att någonting är roligt alls längre :/ Inte ens shoppa!! ;)
Jag försöker också fokusera på jobb, resa och bröllop (ska gifta mig i oktober) och för det mesta går det jättebra men ibland skulle jag lätt byta allt mot ett barn! Men då tänker jag att jag säkert varit olycklig för det, oroat mig för ekonomin, deppa för att vi inte har råd varken att resa eller att gifta oss.. Man vill ju ha allt! ;)
I höstas ville jag också bara ligga i soffan och tycka synd om mig själv men började på nytt jobb och var tvungen att hålla god min. Periodvis var det jättejobbigt men samtidigt bra att "tvingas" vara glad. Sen bestämde vi att vi skulle åka till Australien över jul och nyår och det hjälpte att ha något att se fram emot. Nu har jag varit hemma en vecka men lever väl fortfarande på minnena och därför jag är så lugn just nu ;)
Orka skrev 2014-01-16 20:35:00 följande:
Jag gör ett nytt försök, för inlägget ovan blev så konstigt.
Hej igen!
Calqyl: Jag trodde det var obligatoriskt för alla att träffa en kurator. Men återigen har vi hittat
skillnader mellan landstingen. Jag tror de ska kolla att man förstår vad man ger sig in i, att
man inte är psykiskt sjuk eller liknande. Detta kanske alla borde få gå igenom innan
pippandet sätter igång.....
Du nämner att dina systrar är superfertila och att det därför inte borde vara kemikalierna som
spökar. Jag är verkligen inte lagd åt det konspirationsteoretiska hållet, men här måste jag
bara flika in att det ju kan vara din sambo som blivit utsatt för något skit.
Men det är ingen idé att grubbla i det där egentligen.
Novabusen Du verkar verkligen gå igenom en tuff mental period just nu. Jag kan också intyga att jag
känner igen mig, men som sagt, det kommer och går. Då är det bra att du delar detta med oss! Jag
själv har redan blivit lite gladare faktiskt. Nu känns det som om vi ska göra det här tillsammans,
alla fyra :).
Jag har precis som Novabusen börjat fundera över om det här med barn verkligen är något för mig.
Tidigare har jag alltid tänkt att det är något självklart för mig med barn men jag har också varit
noga med att respektera andra som väljer bort barn. Jag tänker att om vi hade lyckats på första
försöket så hade jag aldrig ens funderat över det här med ett liv utan barn.
Men nu har jag ju varit tvungen att föreställa mig hur ett liv utan barn kan se ut.
Och det kan faktiskt te sig lite lockande ibland. Jag blir rädd för vad allt ansvar innebär.
Ge upp mig själv och mina intressen, sovmornar, resor, frihet, för en snorig unges skull...
Samtidigt så kan jag smälta helt inombords när jag ser barn. Och jag vill ju ha en utmaning,
något som utvecklar mig som människa. Jag är säker på att min man och jag skulle bli bra föräldrar.
Jag avundas dem som aldrig behöver fundera över detta.
Som bara kan låta allt flyta på och ojsan, det blev visst en unge, och plopp där kom en till....
Haha ja jag vet inte vad du gör ;)
Kanske att vi får träffa en kurator när vi kommer till kliniken i samband med första infomötet. Än så länge har vi bara varit hos privat gyn så kan vara därför.
Tänkte faktiskt inte på det, antar att jag är säker på att det är mig det är fel på då spermierna varit bra på testet men dom kanske inte kan se allt. Jaja som du säger, inget att gräva ner sig i.
Jag har alltid varit säker på att jag VILL ha barn, däremot har jag funderat på om man borde med tanke på allt skit som händer i världen. Därför har jag haft svårt att acceptera ivf då det känns som att gå emot naturen. Jorden är ju redan överbefolkad.. Hoppas ni förstår hur jag menar.