• Calqyl

Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?

Hur gick det i måndags Orka? Kan tänka mig det är en jobbig väntan nu. Ja vi fick också långtidsodling. Skönt då att man får lite framförhållning. Åh vad jag vill prova nu! Varför kan det aldrig passa :(

Vad läskigt med minnet.. Hoppas det blir bättre snart! Jag har också jättedåligt minne men tror det är för jag har så mycket på gång nu med bröllop och allt. Och jag har så svårt att koncentrera mig på jobb. Så oroa dig inte för att du ställer samma frågor, jag lär också ha glömt det!

Tja lite kan jag väl avslöja ;) vi lär nog berätta om vår barnlöshet ändå efter bröllopet. Vi lär ju få barnfrågan ännu oftare när vi är gifta och jag orkar inte "ljuga" mer. Vi ska gifta oss i en stor kyrka och ha festen på ett slott! Känns helt galet när jag skriver det ;) Började räkna lite på kostnaderna idag och det var inte lika kul.. Som tur är betalar min pappa det mesta men än vet han inte hur mycket det blir... Jaja man gifter sig ju bara en gång ;) Jag tycker gott vi kan bli lite bortskämda när vi haft det så tufft.

Vet dina arbetskamrater om din resa Ylle?

• Calqyl

Åh vad jobbigt för dig Orka att inte veta! Jag känner så igen de där tecknen, man blir helt galen och vet inte vad man ska tro. Jag fortsätter hålla tummarna iaf!

Låter tufft att du ska behöva hålla det för dig själv men om det är det som fungerar för er just nu så får det vara så! Finns ju inga rätt eller fel..

Va skönt att din chef tog det så bra, du har det tufft nog. 

Förra helgen var det sista dopet för den här gången, så skönt! Min sambo var fadder så jag var lite orolig hur det skulle kännas när han stod där framme men det gick bra. Värre var det när min systers son döptes, vet inte varför det är jobbigare när det är någon som står nära...

Igår var jag och shoppade med en kompis som fått barn för 7 veckor sedan. Hon vet inte om vår situation så det blev mycket fokus på barnet.. Det är så påfrestande, å ena sidan vill jag vara närvarande, det är ju ändå min väns barn men å andra sidan är det så tufft! Hon frågade också om jag inte blev sugen på att skaffa barn nu när jag har så mycket barn omkring mig.. ja jo det blir man ju svarade jag lite svävande.. det sjuka är att jag får dålig samvete för att jag inte berättar sanningen. Ja just de, när vi stod i kön för att köpa mat ser jag en av sköterskorna jag hade vid ÄP! Kändes väldigt konstigt..

Minns ni att jag berättade att en kompis skickade sms och frågade om jag var gravid? Iaf så svarade jag aldrig på det utan har bara låtsats som ingenting, i fredags var vi där på middag och ingen av oss tog upp det.. jag hade tänkt göra det men det blev aldrig läge.. Kändes verkligen som elefanten i rummet eller hur man nu säger ;)

Själv har jag som sagt fullt upp med bröllopet (bara 5 veckor kvar!) men största anledningen till att jag skriver så sällan är att det är så krångligt att skriva från min mobil och jag sitter sällan vid en dator (förutom på jobbet). När jag hade iPhone kunde jag ladda ner en app men jag hittar inte den nu på min samsung..

• Calqyl

GRATTIS!!!!!! Så glad för din skull!!

Jag har alltid kört med dyra tester och det är jag glad för nu ;)

Stor kram och lycka till!

• Calqyl

Hej!

Vilken galen helg jag haft! I lördags var det möhippa för mig :) Vi hade så himla roligt och dagen blev så lyckad!! Nu är bröllopet verkligen riktigt nära ;) Och för en gångs skull kunde jag verkligen njuta av att inte vara gravid, det blev fest lååångt in på natten ;) Det var två gravida bjudna till möhippan men ingen av dom kunde så det var ganska skönt. Min systers sambo kom förbi med deras son en kort stund eftersom han fortfarande ammar men annars var det helt bebisfritt ;)
    Kompisen jag berätta om, som jag var och shoppade med, missade min möhippa. Först var det "bebiskrångel" som hon kallade det och sedan gick bilen sönder.. Vet inte vad jag ska tro, känns inte som hon ansträngde sig jättemycket för att kunna vara med.. Men jag vet inte, hon gjorde kanske allt hon kunde..

Klart jag känner mig lite utanför men mest kände jag att jag vill försöka nu, nu, nu! Men jag ska ha mens nu till helgen och sen nästa gång får vi förhoppningsvis försöka så nu känns det ändå nära! Och det är som du säger, nu har vi iaf lyckats bli gravida en gång så jag räknar med att bli det igen! Jag var så himla nervös för dig skull iom att det inte tog sig förra gången så jag blev så glad för din skull :)

Tror aldrig man lär sig om man inte själv varit med om det, tyvärr.. 

Ja kanske är det därför man känner sig skyldig.. Jag kan inte riktigt sätta fingret på varför jag inte vill berätta för alla.. Ofta känner jag att jag inte tycker personen är "värd" att få veta. Eller så vill jag inte att någon ska tycka synd om mig. Eller så vill jag helt enkelt inte prata om det.. Finns många skäl helt enkelt ;)

Skönt att du känner dig lite lugnare, det förtjänar du!

• Calqyl

Jag fick gå runt i en banandräkt men slapp pinsamma uppdrag ;)
    Ja man blir verkligen rörd över att ens familj och vänner bryr sig så mycket! Ca hälften som var med vet så det blev inte mycket bebissnack :)
    I helgen var det dags för min blivande man och även han fick en väldigt lyckad dag! Inte så välplanerad som min men det är väl ofta så med killar ;)

Skönt att det löste sig på festen! Jag var i en liknande situation när jag precis blivit gravid och är ju nu så glad att ingen fick veta något.
    Men kan kanske bli svårare att dölja det på en hel resa, kanske där är en person som du kan berätta för och så får han/hon "rädda" dig ur olika situationer.

Man gör ett VUL när det är så tidigt, vet inte när man kan se genom magen, har du fått göra det än Ylle? Skönt att ni fick i v9, jag fick ju i v7 vilket gjorde att det inte gick att helt lita på resultatet.

Har du eget företag Ylle? Eller vad är det som gör att du måste jobba över? Jag tycker ett heltidsjobb räcker länge och väl för en gravid!
    Så roligt att köpa kläder, kan tänka mig det var en speciell känsla att få köpa till sitt eget barn :) Jag har ju väldigt mycket barn omkring mig så har köpt mycket barnkläder men längtar verkligen till man kan köpa till sig själv! Känn inte att du inte vågar berätta något här, vi följs åt och stöttar varandra i allt!

Jag röstade igår, är inte jätteinsatt men skönt att ha gjort vad man kunnat iaf.

Nu sitter jag och väntar på att mensen ska komma.. Försenad 2 dagar och direkt börjar man ju tänka... Hade en liten blödning förra fredagen vilket också var konstigt för det har jag aldrig fått innan.. Orkar inte riktigt med detta nu, det passade så bra att få mens denna helgen och sen skulle nästa komma precis när vi kommit hem från bröllopsresan. Dessutom ska jag iväg med jobb på onsdag-torsdag så hade varit skönt att slippa mens då.. Men men ingenting ska vara smidigt ;)

• Calqyl

Hej! Förlåt igen, jag är så dålig på att skriva!

Jodå mensen kom i torsdags, fem dagar försent.. idag ringde jag kliniken för att vara förberedd inför nästa mens då jag vill börja en behandling. Eftersom min mens tydligen är oregelbunden nu blir det förmodligen en stimulerad återföring. Men vi bestämde att jag skulle ta ÄLtest denna månaden och om de ger utslag kan vi prova en ostimulerad nästa cykel. Så det var tur jag ringde nu, hade jag ringt första dagen nästa mens är det inte säkert jag hunnit börja då. Tydligen måste vi också skriva på att vi godkänner att de tinar upp äggen.

Det är nog tyvärr så Orka att många försvinner då, jag kan förstå det om man skriver med någon som blir gravid efter typ 6mån men inte när man har kämpat så länge som ni. Hoppas ni förstår hur jag menar ;)

Så drygt att du inte får någon tid till UL! Det tar ju typ en kvart, borde inte vara så svårt att få en tid..

Nu ska jag snart försöka sova, jag är så uppstressad över bröllopet att jag har svårt att sova på nätterna. Ska bli ganska skönt när det är över ;) Ser fram emot en veckas ledighet!

• Calqyl

Hej!

Ja det är förmodligen missfallet som påverkar min menscykel. Håller på att göra ÄL-test nu, är på dag 13 så hoppas på utslag snart. Hade varit skönt om kroppen återställt sig. Är ju nästan 3 månader sen missfallet nu, sjukt vad tiden går..

Skönt att känslorna lagt sig lite, just för din egen skull, men jag förstår dig. Man tror att man ska bli helt överlycklig så fort man blir gravid och alla problem bara försvinner. Tyvärr är det ju inte så och det tycker jag är lite skönt att ha upplevt ifall det nu inte går vägen för oss. Jag börjar mer och mer se fördelarna med att inte ha barn. Självklart vill jag ju helst ha men nu när alla skaffar barn till höger och vänster är man ju mer speciell om man inte har barn ;)
    Jätteroligt att ni blir först i både er och din mans familj iaf! Mina systrar har barn och min pappas sambos dotter är gravid så blir inget speciellt där. Ingen i min sambos familj har barn än, så jag hoppas vi blir först där iaf. Mina svärföräldrar längtar så efter ett barnbarn och hade varit så roligt att kunna ge dom det första.

Väldigt okänsligt av din farmor! Speciellt när hon känner till er situation.. Men jag märker att det ofta är så med äldre, vet inte riktigt varför men de verkar inte alltid inse vad dom säger och hur mycket det sårar..

Vilket avslöjande! Undrar om det är någon i min närhet som "kommit på" oss. I början "gömde" jag allt men nu orkar jag knappt bry mig och kan tom ha Äl-test liggandes framme på toaletten. Klart vi hoppas det snart går bra för dom men dom kan gott få vänta någon månad till ;)

Skönt att du äntligen fått tid! Så spännande, ska hålla alla tummar för dig! Känner du av din graviditet något? Illamående eller så?

Jag brukar inte vara den som stressar upp mig över saker och jag är nog lugnare än många andra men det är ju så mycket som ska ordnas! Har ingen nära som är gift så har ingen erfarenhet alls av bröllop. Inte ens mina föräldrar är/var gifta. Mina svärföräldrar gifte sig i smyg så det räknas ju knappt som bröllop, det var bara dom och två vittnen. Så dom tycker vårt bröllop är sjukt överdrivet men håller det oftast för sig själva ;) Men bara att min sambo köpte förlovningsring till mig för 20000 tycker min svärfar är helt galet.

• Calqyl

Hej!
    Nu är vi äkta makar! Förra helgen gifte vi oss och efter det var vi på bröllopsresa :) Det var en helt fantastisk dag med strålande solsken, jättefina tal och världens fest ;) Såå himla nöjd med dagen!

Synd läkaren var konstig Orka men så skönt att ni fått se blåbäret ;) kan tänka mig det var en helt fantastisk känsla! Själv fick jag utslag på ÄL-stickan dagen innan bröllopet så det var skönt att slippa ta fler test. Men det som var lite störigt är att jag hade kunnat göra en återföring i fredags men då var vi på resan.. Men men skönt att få vara i bröllopsyran lite till innan bebistillverkningen ;)

Oj, har du en sån vilding Ylle?! ;) När har du BF?

Haha det är bra att du hittar något positivt Orka :)

• Calqyl

Tack så mycket!
    Än har jag inte fått säga att jag är fru men flera gånger har jag pratat om min man :)

Bara tre månader kvar ju Ylle! Så spännande! Och bara en vecka tills ni kommit över nästa "tröskel" Orka! Det går bra nu ;)

Tack, jag tycker också det är vår tur nu ;) Väntar nu på att min mens ska komma (förhoppningsvis den sista på ett bra tag). Borde komma nu i helgen och sen är det "bara" tre veckor till återförandet om ÄL sker samtidigt som förra månaden.

Sitter på jobb nu och bara längtar tills jag får åka hem.. Inte roligt att vara ifrån sin man fem dagar när man precis gift sig :( och dessutom har jag möte till halv fyra så är inte hemma förrän sex, halv sju.. men men kunde varit värre ;)

Om tio veckor åker vi till USA en månad så det kan vi se fram emot :)

Trevlig helg på er!   

• Calqyl

Ja det ska bli superhärligt :) Vi ska till Florida så inget NYC denna gång men har varit där tidigare.

Ja det är väl alltid bra att vara förberedd, förlossningen lär ju komma förr eller senare ;) Hur tänker du kring smärtlindring?

Imorgon ska jag börja ta ÄL-test så nu börjar det närma sig. Dock finns det en liten risk att jag måste skjuta på det en månad till :( Jag ska nämligen på arbetsintervju den 7:e och det finns en ganska stor risk att det blir dagen för återförande. Men men vi får hoppas att min ÄL är lite tidigare än den brukar så det inte krockar :)

Allt bra med dig Orka? Är bortskämd med att du skriver så ofta ;)

Svar på tråden Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?