Becky 30 skrev 2013-11-12 10:42:40 följande:
Nej men barn får inte vara till problem! Varför lära dem att sitta tillsammans i gemenskapen genom god uppfostran och glädje till varann när man kan slippa detta genom en teknisk pryl och ett par hörlurar?? Dessutom är det ju livsfarligt att låta barn ha tråkigt, jösses, tänk om de helt plötsligt börjar använda sin egen fantasi? Nej, mota genast Olle vid grind och ta fram paddan! Så kan du vuxna avsluta din mening med den andra vuxna. För inte tusan gick du på restaurang för barnens skull, eller hur? Det bästa hade kanske varit om de fått vara hemma med barnvakt... För både ditt och barnens skull. VAD HÄNDER MED OSS VUXNA AV IDAG??? Varför är vi så besatta av att underhålla våra barn istället för att umgås med dem??
Åh vad jag håller med dig! Barn måste ha tråkigt ibland. Men barnvakt har aldrig vi tyvärr. Önskar att vi hade det. Sen tycker min dotter det är kul att gå på restaurang. Jag menar bara att en stund med en ipad och ett spel inte är hela världen ngn gång ibland. Har vänner som inte kan gå på restaurang med sina barn för de inte kan uppföra sig. Men du verkar ju sund och det är jag med. Men en del människor har liksom glömt av poängen och fastnar i bagateller och tråkiga principer som inte är grunden i problemet. Som tex att umgås med sina barn. Ägna dem tid... Men för mig är det också viktigt att de får vara med på grejer som de kanske inte alltid helst vill. Jag är den vuxna, jag bestämmer. Det är inget problem i min familj. Ipaden eller smartphone behöver inte vara bara negativt. Det är ju så olika hur man gör tycker jag.