Widundret skrev 2013-11-11 22:44:28 följande:
Det finns för fan ingen pli på dagens barn. Vid tre års ålder ska man inte behandlas som en bebis längre utan man ska kunna sitta still och hålla käft. Annars har man misslyckats som frlälder tycker jag!!
Barn ska inte grina och gnälla. Att de behover aktivera sig och leka är bara påhitt. När jag var barn fick jag lära mig att sitta tyst vid matbordet. De vuxna ska prata och barnen ska tyst äta sig mätta och uppskatta det man får. Barnen som inte sköter sig ska straffas så de lär sig veta hut
Ja, och det märks ju tydligt vilken trevlig, respektfull, förstående och sympatisk person du har blivit av det....
Men tyvärr så verkar dina föräldrar ha misslyckats kapitalt när det gäller att lära dig ett trevligt språkbruk.
Ts, jag håller faktiskt till viss del med dig. När vi firade midsommar hemma hos min mamma nu i år så hade min systers bonusbarn med sig sina två söner. Pojkarna är 3 och 5 år gamla. Det fanns 7 andra barn där i åldrarna 2-11 år. Alla de andra barnen sprang omkring och lekte; sparkade fotboll, byggde koja i skogen (mamma bor ute på landet), lekte älvor i syrénbersån, klappade och matade fåren, hade vattenkrig, klättrade i träd, gungade i hängmattan, lekte kurragömma på logen m.m. Men inte dessa två pojkar. Nej, de satt hela dagen - från kl 12.00 när de kom till kl 20.00 när de somnade - med sina ipad.
Det tyckte jag var märkligt och helt galet!
Däremot så tycker jag inte att det är fel att låta barnet spela på mobil eller ipad en stund på t.ex en restaurang medans de vuxna pratar tråkigt vuxenprat.
Och dessutom så kanske det är så att det är enda gången som barnet får använda ipad. I vardagen kanske mamma och pappa är mycket restriktiva när det gäller det. Det vet varken du eller vi något om, eftersom vi inte känner dem.
Och därför tjänar det ju heller ingenting till att bli upprörd.