• Wondering

Okej att barnen använder iPad och mobiler när de är på restaurang?

Jag mötte just en stressad mamma på gatan. Hon hade två barn i vagnen, och jag såg hur pojken (3-4 år) satt med en iPad och tittade samtidigt som han hade en nappflaska i munnen och med andra handen höll i ett äpple.

Jag kände hur jag blev upprörd - pojken har ju massa att titta på från vagnen!

Sen så i helgen när jag var och käkade på en Ciao Ciao restaurang såg jag två vänninnor som var och åt med sina barn - barnen var nog 5-9 år gamla. Barnen satt tysta och tittade på varsin ipad med hörlurar hela tiden de var där (ca 2 timmar).

Jag är kluven- ska barnen verkligen inte lära sig att sitta med vid ett bord och delta?

Vad tycker ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Okej att barnen använder iPad och mobiler när de är på restaurang?
  • Carolina01

Jag tar till paddan ibland när jag är i behov av att sonen 3år sitter still å är tyst ex långa vuxen middagar, läkarbesök, Mvc å Bvc med lillasyster å sånt, då är det toppen:)!

• Millicent
    LillGris skrev 2013-11-12 15:40:25 följande:

Såklart är det inte dåligt att ha tråkigt ibland, men bästa stället att öva på tråkigheten kanske inte är på en restaurang eller ett tåg, eller ett flyg där andra människor också störs av en treårings myror-i-brallan-gnäll.
    Gäller även 5-9 åringar. 
  • viseversa

Guuud vad skönt att få sitta på restaurang i TVÅ timmar och barnen håller sig lugna tycker jag. Hade det krävts paddor för att dom ska hålla sig lugna och stilla på restaurang hade jag skaffat det till ungarna kan jag säga. Dock inte i vagnen men du vet inte hennes orsak till det ts. Kanske pojken varit omöjlig innan och detta var allt som lugnade honom? kanske valde hon att göra så för att få ett lugn för stunden och valde att itne ta den fighten då?

Instagram...LOVALOVISA
  • LillGris
    TrendyFarsa skrev 2013-11-12 15:54:57 följande:
    Nu handlade ju TS om 5-9 åringr och inga treåringar.

Ännu värre. Det enda som slår en gapig treåring i jobbighetsgrad måste ju vara en gapig sexåring. Hua
  • jashrinah
    LillGris skrev 2013-11-12 14:25:01 följande:

När du var två år gammal?
    :O en 2 åring kan väll inte leka med en i pad ?! det är väll mer för 4år och uppåt ? 
  • Natulcien
    YokohamaNr2 skrev 2013-11-12 14:52:53 följande:
    Klart det inte är farligt att ha tråkigt, vi har ofta tråkigt men problemet är väl kanske att när barnen har tråkigt så sitter de inte stilla på sin stol och tittar upp i taket, eller gör dina barn det när de har tråkigt?

De flesta skriver ju att de har telefon/paddan när det har blivit för tråkigt, när man har haft trevligt och pratat och ätit tillsammans men man kanske väntar på notan, eller väntar på att alla ska fixa betalning osv. Eller när barnen är mindre och inte kan resoneras med, det är inga problem att få min 6 åring att sitta still och ha tråkigt i flera timmar, helt allvarligt, men det år svårare med en 2 eller 3 åring 
    Jag har en 3-åring, och nej han sitter oftast inte rakt upp och ner på et stol och stirrar...fast ibland kan han faktiskt göra just det också.
    Det ena motsäger inte det andra. Jag skrev att jag inte är anti-padda, men samtidigt gör det inget om barnet får sitta och vänta en stund medan notan betalas, och ha tråkigt...
  • LillGris
    jashrinah skrev 2013-11-12 16:26:18 följande:
    :O en 2 åring kan väll inte leka med en i pad ?! det är väll mer för 4år och uppåt ? 

Då är min son unik för han är två och kan alldeles utmärkt rita, peka i pekboks-appar och leka memory på paddan.
  • TrendyFarsa
    LillGris skrev 2013-11-12 16:24:33 följande:

Ännu värre. Det enda som slår en gapig treåring i jobbighetsgrad måste ju vara en gapig sexåring. Hua
    Om man uppfostrar sina barn är det inget problem.
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
  • Natulcien
    LillGris skrev 2013-11-12 15:40:25 följande:

Såklart är det inte dåligt att ha tråkigt ibland, men bästa stället att öva på tråkigheten kanske inte är på en restaurang eller ett tåg, eller ett flyg där andra människor också störs av en treårings myror-i-brallan-gnäll.
    Tja...jag tycker inte att det är fel att "öva" på att gå på restaurang, faktiskt. Vi går ut och äter utan padda, och väljer istället kortare sittningar och går hem innan sonen blir less, hellre än långsittningar med padda vid bordet.
  • jashrinah
    LillGris skrev 2013-11-12 16:29:08 följande:

Då är min son unik för han är två och kan alldeles utmärkt rita, peka i pekboks-appar och leka memory på paddan.
    förlåt jag formulerade mig fel , jag tvivlar inte en sekund på att de kan , menade mera på att det måste väll vara ovanligt att låta så små barn sitta och leka med en i pad ? känns ju lite som att låta 5 åringen bära kristallvasen ...
Svar på tråden Okej att barnen använder iPad och mobiler när de är på restaurang?